این کشور قرنطینه سراسری می گردد

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران : محی الدین یاسین نخست وزیر مالزی روز آدینه از وضع قرنطینه سراسری در این کشور از اولین روز ماه ژوئن به دلیل افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کرونا اطلاع داد.

این کشور قرنطینه سراسری می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در بیانیه دفتر نخست وزیر مالزی آمده است: تمام فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به استثنای خدمات ضروری مانند داروخانه ها، سوپرمارکت ها و رستوران ها به مدت دو هفته متوقف خواهد شد.

نشریه نیکی آسیا گزارش داد، در ادامه این بیانیه آمده است: اگر در طول مرحله اول قرنطینه، موارد ابتلا به کرونا کاهش یابد، محدودیت ها پس از 14 روز کاهش خواهند یافت.

حدود پنج ماه است که در مالزی شرایط اضطراری کرونا اعلام شده است اما فعالیت های اقتصادی در این کشور ادامه داشته اند. این کشور پیش از این اجتماعات عظیم را ممنوع نموده بود.

مالزی با موج سوم کرونا روبرو شده و نظام سلامت این کشور بسیار تحت فشار قرار گرفته است. این کشور روز آدینه، ابتلای 8 هزار و 290 مورد جدید به کرونا و مرگ 61 نفر بر اثر این بیماری در این کشور را تایید کرد.

از ابتدای بحران کرونا تا به امروز، بیش از 550 هزار نفر در مالزی به کرونا مبتلا شده و 2 هزار و 552 نفر در این کشور قربانی این بیماری شده اند.

دفتر نخست وزیر مالزی اضافه کرد: افزایش اخیر موارد ابتلای روزانه به کرونا یک فرایند به رو به افزایشی را نشان می دهد، ظرفیت بیمارستان ها در سراسر کشور برای درمان بیماران مبتلا در حال تکمیل است.

با گسترش ویروس کرونا از نوع آفریقایی و هندی در مالزی، کارشناسان پیشبینی می نمایند که موارد مرگ و میر در این کشور افزایش خواهد یافت.

اقتصاد مالزی در سال 2020 حدود5.6 درصد و در سه ماه اول امسال0.5 درصد کوچک تر شده است. دولت محی الدین با یک کسری بودجه روبرو است که طبق تخمین ها در امسال 6 درصد از فراوری ناخالص داخلی را شامل خواهد شد. دولت مالزی تا به امروز یک هزینه 82 میلیارد دلاری برای کاهش تاثیر کرونا به اقتصاد هزینه نموده است.

دفتر نخست وزیر مالزی در بیانیه خود اضافه کرد که دولت برای افرادی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند یاری های اقتصادی بیشتری درنظر خواهد گرفت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1617

به "این کشور قرنطینه سراسری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کشور قرنطینه سراسری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید