این هوش مصنوعی طرح های ساده را به عکس پرتره تبدیل می کند

به گزارش مجله تور یک روزه، محققین راهی برای تبدیل طرح های ساده به عکس های پرتره پیدا کرده اند. این سیستم هوش مصنوعی توسط گروهی در آکادمی علوم چین توسعه پیدا کرده و افراد با بهره گیری از آن می توانند طرح های بسیار ساده ای را به عکس های پرتره باکیفیت تبدیل کنند.

این هوش مصنوعی طرح های ساده را به عکس پرتره تبدیل می کند

قبلا هم چنین سیستمی توسعه پیدا کرده ولی در هر صورت این نخستین باری است که یک سیستم هوش مصنوعی بدون نیاز به طرح های پیچیده، می تواند عکس های واقع گرایانه ای را ایجاد کند. این سیستم به جای اینکه به جزییات طرح مراجعه کند، از پایگاه داده مربوط به چهره ها و اجزای چهره بهره می برد.

به همین خاطر چشم ها، بینی، دهان، شکل صورت و نوع مو را به صورت جداگانه در نظر می گیرد و سپس این موارد در یک تصویر واحد کنار یکدیگر قرار می گیرند. الگوریتم های فعلی که همین کار را انجام می دهند، معمولا به طرح های پر از جزییات نیاز دارند. اما این سیستم با بهره گیری از رویکردهای نوآورانه، از طرح های اولیه ناقص هم می تواند عکس های پرتره مناسب خلق کند.

مشخص نیست که این سیستم هوش مصنوعی چگونه از پس چهره های مربوط به نژادهای مختلف برمی آید. از بین 17 هزار عکس ایجاد شده، اکثریت آن ها چهره های سفیدپوست و مربوط به آمریکای جنوبی هستند. این موضوع می تواند مربوط به پایگاه داده مورد استفاده باشد ولی در هر صورت محققین در این رابطه جزییات بیشتری ارائه نکرده اند.

قرار است این تکنولوژی چند هفته دیگر در کنفرانس SIGGRAPH به نمایش گذاشته شود. طبق سایت مربوط به این پروژه، کد این نرم افزار به زودی ارائه می شود و این یعنی احتمالا در ماه های آینده استفاده از آن امکان پذیر خواهد شد.

باید خاطرنشان کنیم کاربرد اصلی این سیستم فقط در زمینه سرگرمی نخواهد بود بلکه نهادهای انتظامی برای ایجاد تصویر مظنونین می توانند از آن بهره ببرند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1027

به "این هوش مصنوعی طرح های ساده را به عکس پرتره تبدیل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هوش مصنوعی طرح های ساده را به عکس پرتره تبدیل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید