اندازۀ باورنکردنی بزرگترین حشرات دنیا

به گزارش مجله تور یک روزه، حشرات در اشکال و مقدار های مختلف وجود دارند و طیف وسیعی از گونه های متنوع از کوچک ترین مورچه تا بزرگ ترین سوسک را در بر می گیرند. همه آن ها دارای اهمیت زیادی هستند و بیش از نیمی از موجودات زنده روی زمین را تشکیل می دهند.

اندازۀ باورنکردنی بزرگترین حشرات دنیا

به گزارش فرادید، حشرات به گرده افشانی گیاهان و فراوری مواد غذایی مانند عسل یاری می نمایند و در فراوری داروها از آن ها استفاده می گردد. اما بزرگترین حشرات دنیا چه میزان ای دارند؟ بعضی از آن ها واقعا آنقدر بزرگ هستند که اگر اطلاع دقیقی نداشته باشیم ممکن است فکر کنیم تصاویرشان فتوشاپ شده و نمی تواند واقعی باشد!

پنج حشره برتر دنیا از نظر طول

5. Phobaeticus kirbyi، حشره چوبک

حشره چوبک (Phobaeticus kirbyi) در پارک ملی لامبیر هیلز، مالزی

این گونه از حشرات چوبک، بومی جزیره بورنئو با جنگل های بارانی و باتلاق های بزرگ آن هستند. رنگ آن ها قهوه ای یا سبز است، سر بزرگ و چشمان کوچکی دارند. یک نمونه از این حشره در موزه تاریخ طبیعی لندن 54.6 سانتی متر با پاهای کاملاً کشیده است. سال ها تصور می شد این حشره درازترین حشره دنیا است.

4. Phobaeticus serratipes - حشره چوبک غول پیکر مالایی

تصویری نزدیک از یک حشره چوبک از گونه Phobaeticus serratipes

حشره غول پیکر چوبک مالایی بیشتر در شبه جزیره مالزی و بعلاوه در سنگاپور و جزیره سوماترا یافت می گردد. این گونه میان افرادی که حشرات چوبک را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می نمایند، محبوب است. پاهای چوبک های ماده 55.5 سانتی متر است، اگرچه بدن آن ها نسبتاً کوتاه است.

3. Ctenomorpha gargantua - حشره چوبک بزرگ الجثه

یک حشره چوبک بزرگ الجثه (Ctenomorpha gargantua)

این حشره چوبک، بومی جنگل های بارانی کوئینزلند استرالیا است، جایی که در بالای تاج درختان و به دور از خطر زندگی می نماید. میزان ماده های این گونه 56.5 سانتی متر است، اگرچه تصور می گردد نمونه های بزرگتری هم وجود داشته باشند. نرها برای یافتن جفت می توانند پرواز نمایند اما به همین علت، بسیار کوچکتر از ماده ها هستند.

2. Phobaeticus chani، چوبک بزرگ چان

چوبک بزرگ چان که با احتیاط به سمت بازوی انسان در حرکت است.

یکی دیگر از حشرات چوبی بومی جزیره بورنئو چوبک بزرگ چان، یک حشره شگفت انگیز است. طول کلی آن با پاهای درازش 56.7 سانتی متر میزان گیری شده است، اما برخلاف بسیاری از حشرات چوبک موجود در فهرست ما، بدن آن نیز بلند است و حداکثر طول آن 35.7 سانتی متر است. این گونه نخستین بار سال 2008 توصیف شد و تا سال 2014 رکورد درازترین حشره دنیا را داشت.

1. Phryganistria chinensis، گونه توصیف نشده

ژائو لی، حشره شناس چینی، در حال نشان دادن درازترین حشره دنیا Phryganistria chinensis

درازترین حشره دنیا Phryganistria chinensis است، گونه ای از حشرات چوبی که هنوز توصیف کاملی از رده بندی آن در بین حشرات انجام نشده است. یک نمونه وحشی از این گونه نو 62.4 سانتی متر میزان گیری شده است، اما از آن موقع، نمونه پرورشی آن به طول 64 سانتی متر رسید و آن را به درازترین حشره کل دنیا تبدیل کرد. اکنون تنها چیزی که احتیاج دارد یک نام است. این حشره در سال 2014 در لیوژو، گوانگشی، چین به وسیله محققی به نام ژائو لی کشف شد که نمونه های بیشتری را در اسارت فراوری نموده است. طول آن ها به میزان میانه بازوی انسان بالغ است و می تواند تا یک سال زنده بماند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2235

به "اندازۀ باورنکردنی بزرگترین حشرات دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازۀ باورنکردنی بزرگترین حشرات دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید