الیزابت وارن، برنده چهارمین مناظره انتخاباتی جبهه دموکرات

به گزارش مجله تور یک روزه، سه شنبه شب به وقت محلی چهارمین مناظره تلویزیونی کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا از ایالت اوهایو برگزار شد و در این مناظره به جای آنکه جو بایدن، کاندیدای پیشتاز با ارائه طرح ها و برنامه های خود مورد توجه قرار بگیرد، این الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست بود که درخشید. حالا دیگر امریکایی ها شک ندارند که خانم وارن و جو بایدن دوشادوش هم کاندیداهای پیشتاز از حزب دموکرات هستند.

الیزابت وارن، برنده چهارمین مناظره انتخاباتی جبهه دموکرات

به گزارش سایت شبکه خبری سی ان ان، در مناظره انتخاباتی سه شنبه شب دموکرات ها، الیزابت وارن، هدف بیشترین حملات انتقادی از سوی رقبای هم حزبی خود قرار گرفت و بالطبع فرصت بیان طرح هایش و مورد توجه قرار دریافت را پیدا کرد. در زبان انتخابات این یعنی وارن پیروز مناظره سه شنبه شب بود. این در حالی بود که جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق امریکا در طول مناظره می کوشید آرام باشد و فقط در لحظات پایانی مناظره خودنمایی کرد. با وجود این، بایدن همچنان در نظرسنجی ها کاندیدای پیشتاز است اما آنچه سه شنبه شب مسلم شد این بود که وارن توانست خود را به بایدن برساند و کاندیدای پیشتاز نام بگیرد.

در مناظره سه شنبه شب بیشترین حملات به وارن از سوی کاندیداهای میانه رو از جمله پیتر مونتگمری، شهردار شهر ساوت بند ایالت ایندیانا انجام شد. او با لحنی تند در همان دقایق شروع مناظره وارن را به چالش کشید که چرا به سؤالات بله و خیر درباره برنامه هایش برای مالیات پاسخ کوتاه بله و خیر نمی دهد. این کاندیدای دموکرات خطاب به وارن گفت: به نظر می رسد شما برای همه چیز بجز مالیات برنامه دارید. این در حالی است که وارن در مناظره سه شنبه شب بار دیگر بر طرح خود موسوم به مراقبت بهداشتی و درمانی برای همه تأکید کرد اما رقبای هم حزبی اش کوشیدند با انتقاد از این طرح به مخاطبان بفهمانند که اجرای چنین طرحی از یک سو بسیار پرهزینه و غیرعملی برای هر دولتی خواهد بود و از سوی دیگر شرکت های بیمه بخش خصوصی را به حاشیه می راند و ورشکسته می کند. بخش قابل توجهی از مناظره سه شنبه شب به همین موضوع اختصاص یافت و پیتر مونتگمری خطاب به وارن گفت: هیچ طرحی ارائه نشده که توضیح دهد حفره چند تریلیون دلاری برای اجرای طرح مراقبت درمانی برای همه چگونه پر خواهد شد. آیا این حفره با افزایش مالیات طبقه متوسط پر خواهد شد؟

فارغ از تمام حملات لفظی ای که در مناظره سه شنبه شب علیه وارن رخ داد، هیچ ناظر بی طرف و رسانه و تحلیلگری نیست که وارن را برنده و بایدن را بازنده این مناظره نداند. بایدن که تقریباً در تمام طول مناظره می کوشید در حاشیه باشد و وارد چالش ها نشود، خودش ادعا کرد که بیش از هر کس دیگری در این مناظره مورد توجه قرار گرفته است. زیرا به عنوان مثال موضوع لایحه مقابله با خشونت علیه زنان را مطرح کرده است. بایدن در حال حاضر به خاطر اتهام های فسادی که توسط ترامپ متوجه پسرش و خودش شده بیش از پیش نیاز به تبلیغات انتخاباتی و استفاده از فضای مناظره دارد.

مناظره انتخاباتی سه شنبه شب حزب دموکرات در حالی برگزار گشت که جبهه جمهوریخواه و شخص ترامپ همچنان با چالش استیضاح روبرو هستند. در تازه ترین اتفاق، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران مخالفت خود را با خواست کاخ سفید و جمهوریخواهان گفت و گفت که در صحن مجلس رأی گیری رسمی در خصوص تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ برگزار نخواهد کرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 478

به "الیزابت وارن، برنده چهارمین مناظره انتخاباتی جبهه دموکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الیزابت وارن، برنده چهارمین مناظره انتخاباتی جبهه دموکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید