اسدآبادی ها 3 برابر استاندارد زباله فراوری می نمایند

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: سرانه فراوری زباله هر خانوار در شهر اسدآباد روزانه یک کیلو و 200 گرم بوده که این میزان فراوری زباله توسط شهروندان اسدآبادی سه برابر استاندارد فراوری زباله است.

اسدآبادی ها 3 برابر استاندارد زباله فراوری می نمایند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

مجید درویشی سه شنبه 26 آذر در کمیته پسماند شهرستان اسدآباد، با تأکید بر کاهش فراوری زباله شهری اسدآباد با برنامه های مختلف فرهنگی اظهار کرد: کاهش فراوری زباله خانوارهای اسدآبادی و رساندن آن به نُرم استاندارد نیازمند یک حرکت جمعی و فرهنگسازی بوده ضمن اینکه سمن ها، NGOها و دانشگاه ها در بحث فرهنگسازی از نقش مؤثری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ضروری است شهرداری شهر با استفاده از برنامه سالیانه سازمان پسماند در بحث کاهش زباله های شهری پیشرو باشد، افزود: شهرداری با برنامه ریزی می تواند از قالب هزینه بحث زباله ها به درآمد رسیده و به مرحله ای برسد که خود را به میزان استاندارد سرانه زباله نزدیک کند.

درویشی با اشاره به اینکه شهرداری روزانه 60 تن زباله سطح شهر را جمع آوری و به محل دفن زباله شهر حمل می نماید، توضیح داد: محل تخلیه و دفن زباله کنونی شهر اسدآباد دارای مشکلاتی چون عدم تسطیح، عدم فنس کشی و نداشتن استخر کنترل شیرابه بوده که ظرف 15 روز این امر باید تعیین تکلیف گردد و شهرداری تا زمان تعیین شدن سایت جنوبی زباله استان، در سایت محل تخلیه زباله رعایت مسائل بهداشتی و نگهداری زباله را در دستور کار داشته باشد.

فرماندار شهرستان اسدآباد یادآور شد: در حال حاضر برای دفن زباله کل سطح استان همدان دو سایت شمالی و جنوبی درنظر گرفته شده که درخواست داریم بحث سایت جنوبی زباله استان هر چه سریع تر تعیین تکلیف شده و شرایط اسدآباد نیز در این راستا در رابطه با سایت جنوبی تعیین گردد.

وی در ادامه در رابطه با ساماندهی پساب خروجی تصفیه خانه اسدآباد نیز گفت: پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهری اسدآباد باید به زمین های بالادست سد انتقال داده گردد که متأسفانه به علت نداشتن تأسیسات و تجهیزات لازم این پساب در حوضچه ها دپو و به یک تالاب مصنوعی تبدیل شده که در حال از بین بردن تجهیزات و تأسیسات تصفیه خانه است و برای تعیین تکلیف شرایط کنونی ایستگاه تصفیه خانه به دستگاه ذیربط این امر یک مهلت 15 روزه می دهیم در غیر این صورت از کانال دیگری نسبت به مرتفع شدن این مشکل اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بعضی از مطب های شخصی شهر اسدآباد از تحویل زباله ای عفونی خود به شرکت خصوصی طرف قرارداد با نظام پزشکی امتناع می نمایند، افزود: زباله های عفونی تهدیدی برای سلامت جامعه و مردم به شمار می رود و نمی توان نسبت به این امر بی تفاوت بود که ضمن شناسایی، این مطب ها پلمب و به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد افزود: به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان برای آنالیز زباله های عفونی بیمارستان و تعیین تکلیف جمع آوری زباله عفونی توسط بخش خصوصی یک مهلت 15 روزه می دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 643

به "اسدآبادی ها 3 برابر استاندارد زباله فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسدآبادی ها 3 برابر استاندارد زباله فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید