از سال 2014 به دنبال سهمیه المپیک هستم، کرونا هم من را تسلیم نکرد

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، بدیُمنی کرونا و فراگیری جهانی این ویروس برای بعضی ورزشکاران محسوس تر و بیشتر بود مانند ثریا قاسمی که در آستانه طلسم شکنی برای المپیکی شدن یک بانوی بدمینتون باز از ایران قرار داشت اما شیوع و گستردگی کرونا تمام معادلات وی را به هم ریخت.

از سال 2014 به دنبال سهمیه المپیک هستم، کرونا هم من را تسلیم نکرد

این ملی پوش بدمینتون باز کشورمان تا پیش از ظهور ویروس کرونا از حضور متوالی در 17 رویداد که همگی در کسب سهمیه المپیک توکیو تاثیرگذار بودند، صندلی خود را تا سومین بازیکن رزرو آسیا ارتقا داد اما لغو تمام رویدادهای ورزشی (به خاطر کرونا)، تکلیف المپیکی شدنش را حداقل تا سال 2021 به تاخیر انداخت.

این در حالی است که ثریا آقایی برای المپیک 2016 ریو هم به عنوان بازیکن رزرو در آستانه کسب سهمیه قرار داشت اما آسیب دیدگی در فینال مسابقات زامبیا و از دست دادن رقابت های انتخابی باقی مانده مانع از تحقق هدف وی شد. وی اما مصمم است به عنوان اولین بانوی بدمینتون باز ایرانی برای المپیک توکیو کسب سهمیه کند و به همین دلیل با وجود ادامه بحران کرونا، خیلی جدی پیگیر تمریناتش است.

ثریا آقایی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طی سال 2019 و اوایل سال 2020 میلادی تمام تمرکزم روی المپیک بود و کسب سهمیه برای این بازی ها. از حضور در 17 رقابت انتخابی هم نتایج خوبی گرفتم و فاصله زیادی تا کسب سهمیه نداشتم اما کرونا اجازه نداد آنطور که پیش بینی نموده بودم، جلو بروم.

وی تاکید نمود: البته کرونا و تعطیل شدن فعالیت ها و اماکن ورزشی باعث نشد تا بیکار بشینم، کماکان تمریناتم را دنبال کردم و به صورت آنلاین تحت نظر مربی ام بودم. البته از اواخر فروردین ماه بیرون از منزل تمرین بدنسازی می کنم. از سه هفته پیش هم برنامه های تمرینی ام را در باشگاه دنبال می کنم. با رعایت پروتکل های بهداشتی از تمرین دست نکشیدم تا آماده بمانم و بتوانم هدفی که همه برای آن کوشش نموده اند را محقق سازم.

این ملی پوش بدمینتون بانوان با اشاره به اینکه فدراسیون دنیای زمان مصوبی برای مسابقات و به خصوص رویدادهای گزینشی باقی مانده ندارد، اضافه نمود: اینکه بدون در پیش بودن مسابقه، تمرین می کنم خیلی خوب نیست اما سعی کردم نگاهم به این مسئله هم مثبت باشد به خصوص که دوری از میادین، استرس رقابت با حریفان و نتیجه گیری باعث شده حداقل به لحاظ روانی خود را بازسازی کنم. دوره ای که به صورت متوالی در رقابت های گزینشی المپیک شرکت داشتم استرس زیادی تحمل کردم.

آقایی که چهار سال پیش به عنوان اولین و تنها بانوی بدمینتون باز ایران با کسب صندلی 94 رنکینگ دنیای پیروز به حضور در فهرست 100 بازیکن برتر دنیا شد، تاکید نمود: فدراسیون دنیای میخواهد رقابت های گزینشی المپیک را از همان جا که قطع شد، ادامه دهد. 8 -7 مسابقه از مجموع رویدادهای گزینشی باقی مانده که باید برگزار گردد. من هم از همین مسابقات باید امتیاز لازم را برای قطعی کردن سهمیه بگیرم. تعداد نفراتی که برای المپیک توکیو به دنبال کسب سهمیه هستند بیشتر از المپیک ریو است، بنابراین می دانم که کار سختی دارم.

وی با یادآوری اینکه به غیر از کاوه محرابی هیچ بدمینتون باز دیگری از ایران تا به امروز پیروز به کسب سهمیه برای المپیک نشده است، توضیح داد: اینکه بالاخره به عنوان اولین بانوی بدمینتون باز ایران بتوانم کسب سهمیه کنم، خیلی سخت است اما نشدنی هم نیست. من از سال 2014 برای المپیک کوشش می کنم. مصدومیتی که در جریان کسب سهمیه برای المپیک ریو برایم پیش آمد من را مصمم تر کرد. حالا هم به خاطر کرونا شرایط جدیدی ایجاد شده است، خیلی از ورزشکاران تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند اما من هنوز تسلیم نشده ام.

بدمینتون باز کشورمان تاکید نمود: کرونا باعث شد طی 10 سال گذشته که بدمینتون بازی می کنم، برای اولین بار از راکت و زمین بازی دور باشم، حالا هم که المپیک به تعویق افتاده صحبت هایی در خصوص لغو کلی آن مطرح می گردد. با همه اینها نا امید نیستم و خیلی مصمم منتظر شروع رقابت های باقی مانده برای کسب سهمیه هستم.

این ملی پوش در انتها از مسئولان فدراسیون بدمینتون و مربیانی که وی را در پیگیر فرایند آماده سازی اش همراهی می نمایند، تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1064

به "از سال 2014 به دنبال سهمیه المپیک هستم، کرونا هم من را تسلیم نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سال 2014 به دنبال سهمیه المپیک هستم، کرونا هم من را تسلیم نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید