ازبکستان میزبان هفته میراث فرهنگی

به گزارش مجله تور یک روزه، هفته میراث فرهنگی شامل نمایشگاه های مینیاتورهای کمال الدین بهزاد، آثار نقاشی جمال عثمان اف و نسخ خطی ازبکستان در شهرهای تاشکند، خیوه و نوکوس برگزار می گردد.

ازبکستان میزبان هفته میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، هفته میراث فرهنگی شامل نمایشگاه های مینیاتورهای کمال الدین بهزاد، آثار نقاشی جمال عثمان اف و نسخ خطی ازبکستان در شهرهای تاشکند، خیوه و نوکوس برگزار می گردد.

امروز در شهر خیوه همایش بین المللی آسیای مرکزی در چهارراه تمدن های دنیای شروع به کار کرد. این همایش بین المللی با همکاری سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) به ابتکار شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان که در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شده، برگزار می گردد.

برنامه ریزی می گردد در این همایش بین المللی نشست شورای دائمی وزرای فرهنگ کشورهای ترک زبان برگزار گردد. در چارچوب برنامه های یادشده گزارشی در خصوص مراسم ها در چارچوب خیوه مرکز فرهنگی دنیا ترک استماع و مرکز فرهنگی دنیا ترک در سال 2022 میلادی معرفی و بعلاوه دبیر کل برای سال های 2021 و 2024 میلادی انتخاب گردد.

علاوه بر این، در تاریخ 21 سپتامبر در چند شهر ازبکستان از جمله تاشکند، خیوه و نوکوس مراسم های فرهنگی هفته میراث فرهنگی برگزار می گردد.

بعلاوه در چارچوب هفته میراث فرهنگی پنجمین کنگره جامعه دنیای در آموزش، حفظ و تعمیم میراث فرهنگی ازبکستان میراث فرهنگی ازبکستان- پایه رنسانس تازه برپا می گردد.

جامعه دنیای در آموزش، حفظ و تعمیم میراث فرهنگی، اتحادیه ملی رسانه های الکترونیکی ازبکستان، یونسکو، وزارت گردشگری و ورزش و وزارت فرهنگ سازماندهی این مراسم را بر عهده داشتند.

این مراسم ها با حمایت دولت ازبکستان برگزار می گردد، در کنگره فوق بیش از 350 دانشمند و کارشناس از 46 کشور دنیا و ازبکستان شرکت می نمایند.

برنامه ریزی می گردد در چارچوب هفته میراث فرهنگی چند نمایشگاه از جمله نمایشگاه مینیاتورهای کمال الدین بهزاد، آثار نقاشی جمال عثمان اف، نمایشگاه 100 نسخ خطی نادر ازبکستان و نمایشگاه سرامیک ریشتان برگزار گردد.

بعلاوه در چارچوب هفته میراث فرهنگی 50 کتاب آلبوم منحصر به فرد از سلسله میراث فرهنگی ازبکستان در مجموعه های دنیا رونمایی می گردد.

علاوه بر این، برنامه ریزی می گردد مراسم اعطای 50 آلبوم به موزه ها، موسسات آموزشی، سفارتخانه ها و کنسولگری های کشورهای خارجی در ازبکستان هم برگزار گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1751

به "ازبکستان میزبان هفته میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازبکستان میزبان هفته میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید