اجرای دو طرح گردشگری در آشوراده

به گزارش مجله تور یک روزه، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، اجرای دو طرح گردشگری در آشوراده صورت می گیرد.

اجرای دو طرح گردشگری در آشوراده

رحمان فرمانی در حاشیه بازدید از جزیره آشوراده شهرستان بندر ترکمن گفت: جزیره آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از ظرفیت های منحصر بفرد زیست محیطی و گردشگری منطقه شمال کشور است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: جزیره آشوراده با برخورداری از صید و صیادی، ماهیان خاویاری، پرنده نگری، گونه های گیاهی و جانوری موجود مورد توجه گردشگران است و به عنوان گردشگری ساحلی می تواند موتور محرکی برای توسعه گردشگری استان باشد.

او گفت: وجود ظرفیت قوم ترکمن و بعلاوه تنوع قومیتی شهرستان بندر ترکمن در حاشیه جزیره آشوراده و جذابیت هایی که وجود دارد می تواند فرصت های بی نظیری برای گردشگری استان گلستان باشد.

فرمانی با اشاره به اینکه دو طرح گردشگری برای جزیره آشوراده تدوین شده، گفت: در طرح 22 هکتاری متمرکز برای جزیره آشوراده فعالیت های گردشگری به صورت متمرکز دیده شده که در آن فضاهای پذیرایی و اقامتی در قالب اکولاژها و بومگردی ها، فضاهای مرتبط با اسب و سوارکاری، مرکز بازدیدکنندگان و… پیش بینی شده است.

او افزود: در طرح دوم که در 18 هکتار تدوین شده است شرایط در جزیره با همان زیست بوم حفظ می گردد تا گردشگران از آن بهره مند شوند و در آن بحث هایی نظیر پرنده نگری، پیاده روی و… پیش بینی شده و متناظر با این طرح فضایی 138 هکتاری به عنوان پشتیبان در ساحل در نظر گرفته شده تا سازه های سنگین مورد احتیاج حضور گردشگران چون واحدهای اقامتی و مراکز تفریحی و تفریح در آن اجرایی گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: دستگاه های متعددی برای پیشرفت و اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده دخیل بوده و همکاری و تعامل دارند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به عنوان متولی بخش گردشگری اقدامات مورد احتیاج برای اجرای این طرح را با استفاده از ظرفیت های قانونی در اختیار پیگیری و دنبال می نماید.

او با بیان اینکه شهرستان بندر ترکمن پیش از شیوع کرونا از شهرستان های پربازدید گردشگران و مسافران در سطح استان بود، یادآور شد: در شهرستان بندر ترکمن 2 پروژه گردشگری اجرایی شد که یکی از آنها به بهره برداری رسید و یک پروژه دیگر در حال اجراست که می تواند برای پذیرایی گردشگران ظرفیت مناسبی را ایجاد کند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2001

به "اجرای دو طرح گردشگری در آشوراده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای دو طرح گردشگری در آشوراده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید