آیا هوش مصنوعی می تواند بشریت را از بین ببرد؟

به گزارش مجله تور یک روزه، بسیاری از افراد از این می ترسند که هوش مصنوعی خاتمه نوع بشر باشد، اما این موصوع درست است؟

آیا هوش مصنوعی می تواند بشریت را از بین ببرد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از ساینس امریکن، در حال حاضر، بیشتر مردم در سراسر دنیا از نوعی دستگاه بهره بردار هوش مصنوعی استفاده می نمایند که در زندگی روزمره آن ها ادغام شده است، کاربران از سیری برای آنالیز آب و هوا استفاده می نمایند یا از الکسا می خواهند که چراغ های هوشمندشان را خاموش کند، این ها همه اشکالی از هوش مصنوعی هستند که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند.

با این حال، علی رغم استفاده گسترده (و نسبتاً بی ضرر) از این فناوری تقریباً در تمام جنبه های زندگی ما، به نظر می رسد بعضی از مردم هنوز معتقدند که ماشین ها و ربات ها، می توانند روزی بشریت را از بین ببرند.

این ایده آل آخرالزمانی در طول سال ها به وسیله متون و فیلم های مختلف تداوم یافته است، حتی چهره های اصلی در زمینه علم مانند استیون هاوکینگ و ایلان ماسک نیز در خصوص تهدید فناوری علیه بشریت صحبت نموده اند.

در سال 2020، ماسک به نیویورک تایمز گفت که هوش مصنوعی بسیار باهوش تر از انسان ها خواهد شد و تا سال 2025 از نسل بشر پیشی خواهد گرفت و افزود که همه چیز ناپایدار یا عجیب و غریب خواهد شد، علیرغم پیش بینی ماسک، بیشتر کارشناسان در این زمینه می گویند که بشریت در خصوص هوش مصنوعی چیزی برای نگرانی ندارد.

ترس از تسلط بر هوش مصنوعی از این ایده ایجاد شده است که ماشین ها به نحوی هوشیار می شوند و خالقان خود را خواهند کشت، برای رسیدن به این هدف، هوش مصنوعی نه تنها احتیاج به داشتن هوشی شبیه انسان دارد، بلکه باید بتواند آینده را پیش بینی کند.

متیو اوبراین، مهندس رباتیک از مؤسسه فناوری جورجیا می گوید:ما به سادگی نمی دانیم که چگونه باید یک هوش قابل انطباق عمومی ایجاد کنیم، و معین نیست که برای رسیدن به آن نقطه چه مقدار پیشرفت بیشتری ضروری است. واقعیت این است که ربات ها به طور کلی به نحوی که برنامه ریزی شده اند کار می نمایند و ما با توسعه ASI (هوش مصنوعی فوق العاده) مورد احتیاج برای حتی امکان پذیر شدن این تسلط فاصله داریم.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2143

به "آیا هوش مصنوعی می تواند بشریت را از بین ببرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هوش مصنوعی می تواند بشریت را از بین ببرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید