آیا حل جدول باعث فرار از ابتلا به آلزایمر می گردد؟

به گزارش مجله تور یک روزه، نتایج پژوهش ها نشان می دهد حل جدول و سایر تمرین های ذهنی سبب افزایش فعالیت مغز می گردد، اما این همه ماجرا نیست.

آیا حل جدول باعث فرار از ابتلا به آلزایمر می گردد؟

به گزارش خبرنگار ،کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافته اند با وجود اینکه حل جدول کلمات متقاطع سبب جلوگیری از پیش روی زوال عقل نمی گردد، اما سبب سرعت در واکنش های ذهنی و نقل وانتقال اطلاعات خواهد شد.

نتیجه پژوهش دانشمندان نشان می دهند حل جدول سبب افزایش عملکرد ذهن می گردد، اما اثر کاملاً صد درصدی درپیشگیری از ابتلا به آلزایمر ندارد.

به گفته محققان دانشگاه آبردین (the University of Aberdeen)، انجام فعالیت های ذهنی، چون حل جدول کلمات متقاطع یا اعداد ریاضی، سودوکو، سبب تقویت توانایی ذهنی می گردد، اما سبب تقویت توان شناختی افراد نمی گردد.

کارشناسان برای آنالیز اثر حل جدول برعملکرد ذهن، به آزمایشی 15 ساله برروی 498 نفر در رده 64 سال پرداخته و توانایی ذهنی آن ها را در طول این دوره مورد ارزیابی قرارداده اند.

نتیجه این پژوهش که درمجله پزشکی انگلستان منتشر شده است نشان می دهد حل جدول و سایر تمرین های ذهنی سبب افزایش فعالیت مغز می گردد، اما نقش کاملاً پیشگیرانه از تخریب حافظه و ابتلا به بیماری زوال مغز ندارد.

دراثر ابتلا به بیماری آلزایمر سیم کشی سلول های عصبی درون مغز انسان دچار دگرگونی می گردد و سلول های عصبی آغاز به نابود شدن می نمایند.

برای کاهش یا جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر رعایت رژیم خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات تازه، خودداری از مصرف مواد دخانی، انجام ورزش منظم، خوردن مواد خوراکی چون توت، روغن زیتون، آجیل، ماهی و خوراک های دریایی، لبنیات کم چرب، مرغ، دانه غلات و حبوبات، مصرف محدود گوشت قرمز توصیه می گردد.

ازجمله خوراکی هایی که سبب گسترش رشد پروتئین سمی آمیلوئیدبتا درمغز می شوند می توان خوراکی های سرخ شده، شیرینی ، انواع خوراکی های فرآوری شده و نمک را نام برد.

منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 110

به "آیا حل جدول باعث فرار از ابتلا به آلزایمر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا حل جدول باعث فرار از ابتلا به آلزایمر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید