آخرین وضعیت دانشجویان مسموم دانشگاه علم و صنعت ، با عاملان حادثه برخورد خواهد شد

به گزارش مجله تور یک روزه، مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت دانشجویان مسموم این دانشگاه گفت: با عاملان قضیه به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

آخرین وضعیت دانشجویان مسموم دانشگاه علم و صنعت ، با عاملان حادثه برخورد خواهد شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، صدر مشاور عالی رئیس و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتگوی زنده با شبکه خبر، ضمن تشریح آخرین وضعیت مسمومیت دانشجویان این دانشگاه گفت: صبح روز سه شنبه 23 مهرماه تعدادی از دانشجویان ساکن خوابگاه ها با علائم مسمومیت به بهداری دانشگاه مراجعه کردند و عده ای دیگر مستقیما با اورژانس تماس گرفتند.

صدر با اشاره به مسمومیت حدود 70 دانشجو ادامه داد: از این تعداد، حدود 20 نفر با بستری و مراقبت های پزشکی حالشان بهتر شد و مرخص شدند و فقط یک نفر اکنون در بیمارستان بستری داریم که حال این دانشجو نیز تقریبا مساعد است و معاون دانشجویی ما در حال اجرا کار های ترخیص است. سایر دانشجویان به صورت سرپایی مداوا شدند و حالشان رو به بهبودی است.

صدر در پاسخ به این مطلب که دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه آمار دانشجویان مسموم شده را حدود 150 نفر اعلام نموده است، گفت: آماری که من دارم 70 نفر است. علت آن هم مراجعاتی است که دانشجویان به بهداری دانشگاه و اورژانس داشته اند، اما اگر دوستان آمار دیگری از جا های دیگر دارند، به ما ارائه دهند تا آنالیز کنیم.

مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه به طور حتم با عاملان این حادثه برخورد می گردد، گفت: طبیعتا با توجه به حساسیتی که نسبت به سلامت دانشجویان و پایش سلامت آنهاست، در این زمینه پیگیری های لازم را به این صورت آغاز کردیم که از تیم های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی درخواست کردیم در محل حضور یابند و این موضوع را به صورت دقیق از ابتدا - یعنی با آنالیز کالایی که در انبار داریم برای طبخ غذا و تمام مراحل دیگر - آنالیز و غذای بخصوص آن روز را نمونه برداری نمایند تا علت حادثه به صورت دقیق برای ما معلوم گردد.

وی اضافه کرد: طبق اظهارات اولیه، این تیم ها از مراحل ظاهری که بازدید کردند راضی بودند و البته آزمایش های میکروسکوپی - که احتیاج به آزمایشگاه دارد - و نمونه برداری نیز صورت گرفته تا تعیین تکلیف قطعی صورت بگیرد و علت را برای ما تعیین نمایند که علت حادثه عامل انسانی، مواد اولیه و یا نحوه طبخ بوده است.

صدر تاکید نمود: پس از روشن شدن کامل صورت مساله، با عاملان قضیه به صورت جدی برخورد لازم و مناسب را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 488

به "آخرین وضعیت دانشجویان مسموم دانشگاه علم و صنعت ، با عاملان حادثه برخورد خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت دانشجویان مسموم دانشگاه علم و صنعت ، با عاملان حادثه برخورد خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید