چه چیزی باعث میگرن می شود و چگونه می توان آن را متوقف کرد؟

به گزارش مجله تور یک روزه، افرادی که به میگرن مبتلا می شوند ممکن است دقیقا ندانند چه چیزی باعث میگرن می شود، اما می دانند که حمله میگرنی بعدی آنان ممکن است به زودی رخ دهد و تکرار شود.

چه چیزی باعث میگرن می شود و چگونه می توان آن را متوقف کرد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز؛ امی گلفاند متخصص مغز و اعصاب بچه ها و دانشیار عصب شناسی در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو می گوید:میگرن مزمن همواره وجود دارد و بسیار شبیه فردی است که آسم دارد و همواره این بیماری را دارد نه تنها زمانی که با صدا نفس کشیدن را انجام می دهد.

به دلیل ژنتیکی برخی افراد بیش تر مستعد حملات میگرنی هستند. رفت و آمد در منطقه ها شلوغ مانند واگن متروی پر ازدحام که مسافران در آن با تلفن همراه نیز صحبت می کنند باعث تشدید میگرن در فرد مبتلا می گردد و می تواند مغز یک بیمار مبتلا به میگرن را مختل کرده و باعث حمله میگرنی گردد.

عواملی که می توانند مغز یک بیمار مبتلا به میگرن را مختل کنند که اغلب محرک های میگرن نامیده می گردد مواردی از جمله سر و صدا، گرما، نور های روشن و استرس است کمبود خواب، کم آبی، گرسنگی، الکل، و کافئین هستند. اگرچه فهرستی طولانی از محرک های بالقوه میگرن وجود دارند با این وجود، خبر خوب آن است که زمانی که محرک های خود را درک کردید می توانید از آن اجتناب ورزید.

در ادامه به نکاتی برای مدیریت محرک های میگرن اشاره می گردد:

استرس خود را تحت کنترل نگه دارید

استرس شایع ترین محرک میگرن است. افرادی که با استرس مزمن زندگی می کنند نوعی از میگرن که با یک شغل پرفشار یا یک رابطه آشفته همراه است مستعد حملات مکرر میگرنی هستند. با این وجود، آنان هم چنین می توانند در لحظات پراسترس، مانند حضور در فرودگاه شلوغ در میان تاخیر پرواز به انواع خفیف تر میگرن دچار شوند.

کلید مدیریت استرس آن است که سعی کنیم واکنش استرس بدن مان را به طور مداوم پایین نگه داریم. بدین ترتیب زمانی که موقعیت های استرس زا رخ می دهند بدن ما واکنش کم تری از خود نشان می دهد و سریع تر به حالت اولیه باز می گردد

تمام وعده های غذایی خود را بخورید

نادیده گرفتن وعده های غذایی می تواند باعث حمله میگرنی گردد. در نتیجه، توصیه می گردد هر فردی که مستعد حملات میگرنی است در فواصل زمانی منظم در طول روز غذا بخورد و وعده های غذایی روزانه را ثابت نگه دارد.

آن چه می خورید نیز ممکن است مهم باشد. به گفته دکتر مارگارت اسلاوین استادیار مطالعات تغذیه و مواد غذایی در دانشگاه جورج میسن رژیم غذایی مناسب برای کاهش التهاب می تواند به جلوگیری از حملات میگرنی کمک کند.

او می گوید این بدان معناست که مصرف مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و سایر غذا های پر فیبر به علاوه محدود کردن غذا هایی که بسیار فرآوری شده یا سرشار از قند یا چربی های اشباع هستند می توانند برای پیشگیری از حملات میگرنی مفید باشند. این عادات برای همه سالم هستند، اما به نظر می رسد به طور خاص برای افراد مبتلا به میگرن مفید باشد.

یک روال ثابت داشته باشید

گلفاند می گوید: تغییر خواه تغییر در برنامه خواب، تغییر ارتفاع یا تغییر در سطح هورمون ها همراه قاعدگی باشد ممکن است حملات میگرنی را تسریع بخشد. در حالی که برخی تغییرات خارج از کنترل شما هستند (برای مثال، کاهش فشار هوا پیش از طوفان) حفظ یک روال ثابت می تواند کمک کننده باشد. برای مثال، شما می توانید هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید و به رختخواب بروید.

البته گلفاند می گوید: بسیار سخت است که یک زندگی متعادل داشته باشیم. بنابراین، آن چه را که می توانید کنترل کنید. گلفاند می افزاید:من گاهی نگران این هستم که به افراد مبتلا به میگرن انگ زده گردد و این گونه القا شده باشد که آنان کاری برای ایجاد حمله میگرنی انجام داده اند. در حقیقت میگرن یک بیماری ژنتیکی است و حملات ممکن است به سادگی رخ دهند.

تمرینات ورزشی را انجام دهید

ورزش کردن فواید زیادی دارد. اما در اینجا یک مورد بزرگ وجود دارد: ورزش منظم (30 دقیقه در روز، چهار تا پنج بار در هفته) می تواند به مقدار برخی دارو ها در پیشگیری از حملات میگرن موثر باشد. ورزش بدن را تحریک می کند تا اندورفین تولید کند که مُسکن طبیعی درد محسوب می گردد و برای کاهش دفعات و شدت میگرن کارآمدی کارکردی دارد.

در ابتدا ورزش هایی را که از آن لذت می برید وارد برنامه روزمره خود کنید. برای مثال، هر روز صبح پیاده روی کنید یا به یک سالن یوگای محلی بپیوندید. نکته مهم آن است که بدن خود را چند بار در هفته حرکت دهید.

یک درمان حاد را در دسترس داشته باشید

گاهی اوقات حملات میگرن قابل پیشگیری نیستند و در این موارد دارو درمانی کلیدی است. گلفاند توصیه می کند: دارو های خود را همواره در نزدیکی تان نگه دارید تا بتوانید در اسرع وقت درمان کنید در حالت ایده آل زمانی که درد هنوز خفیف است در نظر داشته باشید که دارو های خود را در مکان های مختلف نگهداری کنید از جمله در کیف تان و روی میز کارتان تا در هر کجا و هر زمان که نیاز دارید آماده باشند. اگر برای خوردن قرص به آب نیاز دارید مطمئن شوید که یک بطری آب یا دسترسی آسان به آب نیز دارید تا جستجو برای آب باعث به تاخیر افتادن درمان شما نگردد.

کمک بخواهید

امروز ما ابزار های بیش تری برای متوقف کردن حملات میگرنی نسبت به گذشته در اختیار داریم. دارو های جدیدتر و سریع الاثر می توانند تضمین کنند که تمام روز را با علائم طولانی میگرن سپری نمی کنیم. نحوه واکنش بدن شما به یک دارو در طول زمان تغییر می کند. بنابراین، اگر از برنامه درمانی فعلی خود راضی نیستید با پزشک، متخصص مغز و اعصاب یا متخصص خود در مورد ارزیابی مجدد آن صحبت کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2060

به "چه چیزی باعث میگرن می شود و چگونه می توان آن را متوقف کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه چیزی باعث میگرن می شود و چگونه می توان آن را متوقف کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید