پیشرفته ترین تلسکوپ ناسا آماده پرتاب

به گزارش مجله تور یک روزه، پیشرفته ترین تلسکوپ ناسا با قدرتی ده برابر تلسکوپ فضایی هابل، فردا برای کشف اسرار سی میلیارد سال پیش به فضا پرتاب می گردد.

پیشرفته ترین تلسکوپ ناسا آماده پرتاب

به گزارش خبرنگاران، آماده سازی هدیه ناسا چند دهه طول کشیده است. این بزرگترین و قویترین تلسکوپی است که ناسا تا به امروز ساخته است. افزون براین، این تلسکوپ شاید بتواند به بعضی از بزرگترین پرسش های بشر درباره هستی و نحوه آغاز حیات دنیا پاسخ دهد.

برای ساخت این تلسکوپ دو دهه زمان و بیش از ده میلیارد دلار هزینه صرف شده است. ناسا به شدت نگران پرتاب فردا است و اگر در پرتاب این تلسکوپ مسئله ای پیش بیاید، دو دهه تحقیق و کوشش و ده میلیارد دلار سرمایه گذاری به باد خواهد رفت و ضربه سهمگینی به ناسا و فضانوردان سراسر دنیا وارد خواهد نمود. اما ناسا معتقد است پرتاب تلسکوپ موفقیت آمیز خواهد بود.

به گفته ناسا، اگر این کار به درستی انجام گردد، شناخت ما درباره هستی به صورت بنیادی دچار تحول خواهد شد، زیرا این تلسکوپ می تواند به پرسش هایی از این نوع پاسخ دهد که اولین نور در کیهان ازکجا نشات گرفته است و آیا ما در این هستی، تنها هستیم.

به گفته بیل نلسون، رئیس ناسا، این تلسکوپ شبیه ماشین زمان است که به گذشته نگاه می نماید و می تواند نوری را رصد کند که کمی پس از انفجار بزرگ ظاهر شده است.

لازم به ذکر است این تلسکوپ، تلسکوپ فضایی جیمز وب (James Webb Space Telescope:JWST) نام دارد که ساخت آن، کار مشترک ناسا، سازمان فضایی اروپایی و سازمان فضایی کانادا است و قرار است جایگزین تلسکوپ فضایی هابل گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1967

به "پیشرفته ترین تلسکوپ ناسا آماده پرتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفته ترین تلسکوپ ناسا آماده پرتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید