وقتی آذری جهرمی، فرهاد مجیدی را نجات داد!

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرگزاری خبرنگاران- فرهاد مجیدی خلاف ادعایش بیش از کسب پیروزی در دربی مقابل پرسپولیس شکست را تجربه نموده است.

وقتی آذری جهرمی، فرهاد مجیدی را نجات داد!

به گزارش خبرنگاران، فرهاد مجیدی روز قبل پس از شکست استقلال مقابل پرسپولیس در دربی عظیم پایتخت در نشست خبری حاضر شد و اعلام نمود: شکست مقابل پرسپولیس برایم خیلی سخت است چون چنین چیزی را کم تجربه نموده بودم.

این اظهار نظر در حالی از سوی فرهاد مجیدی اجرا شده که نگاهی به آمار تقابل های دو تیم نشان می دهد تعداد شکست های او در دربی بیشتر از پیروزی هایش بوده است. فرهاد مجیدی که اولین بار در سال 76 در دربی حضور پیدا کرد، همراه استقلال با نتیجه سه بر صفر مقابل پرسپولیس باخت تا تجربه تلخی را در اولین دربی اش تجربه کند. آن هم در حالی که تنها 48 ساعت قبل از بازی رضایتنامه اش برای حضور در جمع استقلالی ها صادر شده بود.

دومین حضور فرهاد مجیدی به عنوان بازیکن بازی برگشت همان فصل بود که باز هم پرسپولیس پیروز شد با تک گل هاشمی نسب به پیروزی برسد. نگاهی داریم به حضور فرهاد مجیدی در دربی ها:

آمار فرهاد مجیدی در دربی به عنوان بازیکن

ملاقات چهل و سوم: 20 تیر 1376

استقلال 0 - 3 پرسپولیس

ملاقات چهل و چهارم: 22 آبان 1377

پرسپولیس 1 - 0 استقلال

ملاقات چهل و پنجم: 20 فروردین 1378

استقلال 1 - 1 پرسپولیس

ملاقات چهل و ششم: 20 تیر 1378

پرسپولیس 2 - 1 استقلال

ملاقات چهل و هفتم: 2 مهر 1378

استقلال 0 - 0 پرسپولیس

ملاقات شصت و سوم: 22 مهر 1386

استقلال 1 - 1 پرسپولیس

ملاقات شصت و چهارم: 15 فروردین 1378

پرسپولیس 1 - 1 استقلال

ملاقات شصت وششم : 25 بهمن 1387

پرسپولیس 1 - 1 استقلال

ملاقات شصت و هفتم: 10 مهر 1387

استقلال 1 - 1 پرسپولیس

ملاقات شصت و هشتم: 14 بهمن 1388

پرسپولیس 2 - 1 استقلال

در تمام بازی های گذشته فرهاد مجیدی همراه با استقلال پیروز به شکست پرسپولیس تا پاییز سال 1389 که اولین پیروزی او در دربی رقم خورد، نشده بود. 12 سال بعد از اولین حضور و البته اولین شکست. پس از کسب اولین پیروزی همراه استقلال مقابل پرسپولیس، روز های خوش فرهاد در نبرد پایتخت شروع شد. مجیدی از ابتدای پاییز 89 تا اواخر سال 90، چند پیروزی در دربی را تجربه کرد.

ملاقات شصت ونهم: 23 مهر 1389

استقلال 1 - 0 پرسپولیس - گل:فرهاد مجیدی دقیقه 90

ملاقات هفتاد: 10 فروردین 1390

پرسپولیس 0 - 1 استقلال

ملاقات هفتاد و یک: 25 شهریور 1390

استقلال 2 - 0 پرسپولیس

ملاقات هفتاد و سوم: 18 آذر 1390

استقلال 3 - 0 پرسپولیس

ملاقات هفتاد و هفتم: 15 شهریور 1392

استقلال 0 - 0 پرسپولیس

آمار فرهاد مجیدی در دربی به عنوان مربی

فرهاد مجیدی پس از طی کردن دوران بازیگری به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست. او 3 بار به عنوان سرمربی در دربی راهنمایی آبی پوشان را برعهده داشته که صاحب دو تساوی و یک شکست شده است. البته در بازی حذفی سال قبل او در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس به پیروزی رسید اما آمار بازی ها تا انتها 90 دقیقه محسوب می گردد. فرهاد مجیدی مجموعا 15 بار به عنوان بازیکن و 3 بار به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس نشسته که حاصل این 18 رویارویی در لیگ برتر و جام حذفی 6 شکست، 4 پیروزی و 8 تساوی بوده است.

از این رو نمی توان روی ادعای فرهاد مجیدی که مدعی است به باخت مقابل پرسپولیس عادت ندارد را چندان جدی تلقی کرد. جالب این که او با پیراهن الغرافه نیز دو بار مقابل پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته که یک تساوی کسب نموده و یک بار هم باخته است که اگر این شکست هم محاسبه گردد فرهاد مجیدی از 20 تقابل خود با پرسپولیوس 7 بار باخته است.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال چهارشنبه و در فاصله دو روز مانده به دربی تصمیم عجیبی گرفت. از یک سو مجیدی به قول خودش برای اینکه تیمش وارد حاشیه نگردد، تا مدت ها حضور رسانه را در تمرین تیمش ممنوع نموده بود ولی دو روز قبل از دربی به یکباره تصمیم گرفت درهای تمرین را باز کند. اما اشتباه نکنید، مجیدی که مدت ها رسانه ها را عامل به حاشیه رفتن تیمش می دانست، این بار خودش دست به حاشیه سازی زد.

صحبت های فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پیش از دربی همه را متعجب کرد. مجیدی به زمین و زمان حمله کرد و جوری صحبت کرد که همه به این موضوع فکر نمایند فرهاد تا مدت ها سرمربی تیم شان خواهد بود. ولی شاید عظیمترین سوال طرفداران استقلال در مورد نشست خبری مجیدی این بود که چرا حالا سرمربی استقلال این صحبت ها را بیان نموده؟ یک روز مانده به دربی و این صحبت ها؟ آذری جهرمی بلافاصله پس از سوت انتها بازی مثل همواره با استقلالی ها به کری خوانی پرداخت و این موضوع تمام اتفاقات دربی را زیر سایه برد.

مجیدی در کنفرانس خبری اش بعد از صحبت ابتدایی به وزیر حمله کرد، موضوعی که نشان از باهوشی سرمربی استقلال دارد چرا که او به خوبی می دانست این صحبت های او در فضای مجازی آنقدر دست به دست خواهد شد که کمتر کسی بپرسد چرا استقلال با سه دفاع بازی کرد؟ چرا استقلال برای جبران گل خورده بی برنامه بود؟ فرهاد مجیدی سرمربی باهوشی است، دفعه قبل که سرمربی استقلال بود بعد از دربی به یکباره استعفا کرد و رفت. این بار همانطور که از صحبت ها و رفتار فرهاد تعیین است، او بالغ تر شده و این بار استعفا نکرد، این بار فرهاد با حمله به وزیر، نتیجه دربی را به حاشیه برد!

مگر می گردد باور کرد فرهاد مجیدی از کری خوانی دلخور گردد؟ فرهاد مجیدی که روزگاری نه فقط با پیراهن استقلال بلکه حتی با پیراهن الغرافه هم با نشان دادن عدد 4 برای پرسپولیسی ها کری می خواند و به عبارتی خالق عدد 4 است، حالا نسبت به کری خوانی یک طرفدار پرسپولیس این چنین واکنش نشان می دهد. این واکنش هدفمند است.

رفتار مسئولان استقلال هم جای تعجب دارد. استقلال که روز گذشته از عیسی آل کثیر شکایت نموده بود، امروز طی بیانیه ای اعلام نمود از فرشاد فرجی هم شکایت نموده است. دربی است و این درگیری هایش، درگیری هایی که یک طرفه نبود اما رفتار باشگاه استقلال عجیب است. در حالی که آن ها باید همه چیز را در همان زمین مسابقه رها می کردند، هنوز پس از باخت هم به دنبال شکایت از سرخ ها هستند.

رفتاری که شاید در جهت ساکت کردن صدای طرفداران پس از شکست اجرا شده باشد! باشگاه استقلال باید دو مورد را در نظر بگیرد؛ یکی اینکه پرسپولیس تنها تیم داخل زمین نبود که درگیری ها را ایجاد کرد، یک پای این جنجال ها خود استقلالی ها هستند و این شکایت های متوالی ممکن است واکنش رقیب را هم در پی داشته و پرسپولیس هم از استقلالی ها شکایت کند.

مورد بعدی این است که آبی ها تصور می نمایند با این شکایت ها پرسپولیس به حاشیه می رود و در صورتی که این تیم به حاشیه برود و در بازی های بعد امتیاز از دست بدهد، آن ها دوباره به کورس قهرمانی بر می گردند ولی گویا استقلالی ها فراموش کردند پرسپولیس تنها تیم 45 امتیازی لیگ برتر نیست، سپاهان هم با 45 امتیاز صدرنشین است و این شکایت ها و این نوع تفکر به نوعی لطف به دیگر رقیب استقلال محسوب می گردد.

هرچه بود و هرچه شد، دربی به انتها رسیده است. نمی توان با حمله به طرفدار تیم حریف این شکست را توجیه کرد یا با شکایت های متوالی 3 امتیاز بازی را برگرداند. پیگیری شکایت استقلال از فرجی و آل کثیر هیچ سودی برای استقلال ندارد. همان طور که شکایت پرسپولیس از فرهاد مجیدی و بهزاد غلامپور به جایی نمی رسد و نفعی عاید پرسپولیس نمی کند.

دربی تمام شد و رویای قهرمانی در لیگ برتر هم تقریبا برای آبی ها به انتها رسیده ولی استقلال باید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در جام حذفی از همین الان دربی را فراموش نموده و خودش را آماده کند. مجیدی به گفته خودش اگر به دنبال ماندن در استقلال و ساختن تیم رویایی خود است، باید تیمش را ترمیم کند و آماده بازی های پیش رو در لیگ برتر و جام حذفی باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1607

به "وقتی آذری جهرمی، فرهاد مجیدی را نجات داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی آذری جهرمی، فرهاد مجیدی را نجات داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید