محمود کلهر: به السد اجازه بازی سازی ندهید

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران ، محمود کلهر، بازیکن-مربی سابق پرسپولیس در باره وضعیت پرسپولیس قبل از دیدار برگشت مقابل السد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حرف هایی دارد: بازیکنان پرسپولیس باید غرور را کنار بگذارند و مثل بازی رفت با تمام توان بازی نمایند. یک نیمه 90 دقیقه ای باقی مانده و همه چیز دست پرسپولیس است. برانکو ایوانکوویچ و کادرفنی به این مسئله واقف هستند. پرسپولیس باید اجازه بازیسازی را به خط هافبک السد که بسیار حرفه ای هستند ندهد. آنها در زمین حریف هم مالکیت توپ را در اختیار می گیرند. تنها راه مقابله با این تاکتیک السد دوندگی بیشتر، برتری نفری و پرسینگ از جلو است. کلهر توصیه دیگری هم دارد: نباید اجازه بدهند توپ و میدان در اختیار السد قرار بگیرد. خط دفاع السد شنماینده است و گلر این تیم مشکل دارد. پرسپولیس با پرس می تواند به گل هم برسد. اگر پرسپولیس گل بزند با آرامش بیشتری بازی می نماید.

محمود کلهر: به السد اجازه بازی سازی ندهید

کلهر در مورد اینکه برخی می گویند پرسپولیس باید با آرامش بازی کند و با جمع شدن در زمین خودی به فکر ضد حمله باشد، گفت: این روش بازی می تواند به نفع السد باشد. السد در زمین حریف بازیکن تکنیکی دارد و در زمین حریف خطا می گیرند. آنها اکثر گل های خود را به این شکل می زنند و از تکنیک بازیکنانی مثل ژاوی، گابی و بونجاح استفاده می نمایند. پرسپولیس نباید خیلی عقب بازی کند. بهترین دفاع مقابل السد حمله است. نباید به آنها اجازه خودنمایی بدهند. سازمان دفاعی پرسپولیس با حضور بازیکنی مثل سیدجلال حسینی به عنوان فرمانده باعث می گردد که خیال تیم در هنگام حملات هم راحت باشد.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه اگر السد موفق به گلزنی شد پرسپولیس باید چه برنامه ای را دنبال کند، این پاسخ را داد: پرسپولیس باید با حوصله کار کند. باید کار ترکیبی زیادی انجام دهند. دفاع چپ و راست السد کُند هستند و پرسپولیس می تواند از جناحین حمله کند. مدافعان السد بسیار پر اشتباه هستند و در بازی رفت هم تیم از این عمق دفاع به خوبی استفاده کرد. باید روی دفاع فشار بیاورند. السدی ها در برگشت ها ضعیف هستند و بازیکنان سرعتی مثل سیامک نعمتی، امید عالیشاه، منشا و علیپور می توانند از این حربه استفاده کند. اگر تیم گل بخورد نباید آرامش خود را از دست بدهند. پرسپولیس این توانایی را دارد که به فینال آسیا برسد.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 77

به "محمود کلهر: به السد اجازه بازی سازی ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمود کلهر: به السد اجازه بازی سازی ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید