دلیل کم شدن مکش جاروبرقی و نحوه برطرف ایراد

به گزارش مجله تور یک روزه، کم شدن مکش جاروبرقی ال جی یکی از مسائل رایج این محصول است.

دلیل کم شدن مکش جاروبرقی و نحوه برطرف ایراد

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام ال جی پشتیبان، برای آشنایی با دلیل ها و روش های حل این مشکل اساسی با ما همراه باشید.

علل ضعیف شدن و کاهش مکش جاروبرقی ال جی چیست

کم شدن مکش جاروبرقی ال جی دلایل زیادی دارد که باید هر کدام از آن ها را به صورت ویژه آنالیز کنید. با این حال همه این دلایل به راحتی قابل حل است و در کمترین زمان ممکن می توان جاروبرقی ال جی را به شرایط عادی خود برگرداند و احتیاجی به تماس با مراکز تعمیرات جاروبرقی ال جی نیست. برای اینکه آگاهی بیشتری در این زمینه به دست آورید، این علل های خاص را آنالیز خواهیم کرد.

پر بودن کیسه جاروبرقی و کثیفی فیلتر

در بیشتر از پنجاه درصد مواقع، دلیل اصلی کم شدن مکش جاروبرقی ال جی پر بودن کیسه زباله آن است. همانطور که می دانید این کیسه دارای ظرفیت تعیینی است و باید در زمان لازم آن را تخلیه کرد. زمانی که کیسه پر است، دیگر فضای کافی برای ورود سایر آشغال ها وجود ندارد. در این حالت مقدار فشار وارده بر موتور چند برابر خواهد شد. همین موضوع سبب می گردد که قدرت مکش جاروبرقی کمتر گردد و دستگاه به خوبی کار نکند. به غیر از این مورد حتما باید فیلتر را هم آنالیز کنید. کثیفی فیلتر و مسدود بودن آن نیز می تواند این مشکل را تشدید کند.

عدم تنظیم درست جاروبرقی ال جی

بعضی مواقع کم شدن مکش جاروبرقی ال جی ربطی به مسائل فیزیکی آن ندارد. از قلم نیاندازید که این وسیله دارای تنظیمات زیادی است که باید آن ها را به درستی اجرا کنید. این دستگاه برای هر سطحی(سنگ، فرش و موکت) از قدرت مکش خاصی استفاده می نماید. مقدر مکشی که برای فرش و قالی استفاه می گردد با هم تفاوت دارد. بر روی جاروبرقی حالت قوی و ضعیف قرار گرفته است که باید آن را تنظیم کنید. زمانی که دستگاه در حالت قوی قرار می گیرد، قدرت مکش در بالاترین حد است و موتور از بیشترین توان خود استفاده می نماید. ممکن است که تنظیمات جاروبرقی شما بر روی گزینه مکش پایین قرار گرفته باشد.

خراب بودن موتور جارو برقی ال جی

یکی از مهم ترین دلایل کم شدن مکش جاروبرقی ال جی، کاهش توان موتور یا خرابی آن است. اگر در هنگام کار کردن با جاروبرقی صدای زیادی از آن شنیده می گردد باید آن را جدی بگیرید. بعلاوه در بعضی از موارد دستگاه خود به خود روشن یا خاموش می گردد که این مورد هم نشانه ای از خرابی موتور جاروبرقی است. وجود بوی سوختگی در هنگام کار با جاروبرقی نیز نشانه خرابی موتور است. معمولا در این شرایط بخشی از توان موتور از دست می رود و دستگاه با ظرفیت پایین تری کار می نماید. تمامی این موارد می توانند بر روی کاهش مکش جاروبرقی ال جی تاثیر بگذارند. در بعضی از موارد موتور حالت نیم سوخته پید می نماید و بخش زیادی از توان خود را از دست می دهد.

راه حلهای حل مشکل مکش نداشتن جاروبرقی ال جی

حال که با انواع دلایل کم شدن مکش جاروبرقی ال جی آشنا شدید، بهتر است که در پی حل این مسائل باشید. برای حل این مساله در ابتدا باید عامل ایجاد مشکل را بشناسید و سپس بر اساس آن از راه حل مناسب بهره ببرید. در ادامه به آنالیز کامل روش های حل این مساله خواهیم پرداخت.

رعایت نظافت قطعات جاروبرقی

جاروبرقی مانند هر وسیله دیگری به مراقبت احتیاج دارد و باید به درستی از آن استفاده کرد. از آنجا که این ابزار برای جارو کردن خانه استفاده می گردد، در معرض آلودگی های مختلف قرار گرفته است. بر همین اساس باید نظافت آن به صورت دوره ای و مرتب انجام گردد. سعی کنید که در زمان های تعیین کیسه جاروبرقی را تخلیه کنید. بعلاوه همیشه راستا لوله جاروبرقی را آنالیز کنید تا چیزی در آن قرار نگرفته باشد. در بسیاری از مواقع دلیل کم شدن مکش جاروبرقی ال جی همین مورد است. بعد از چند بار استفاده کیسه و لوله های جاروبرقی را تمیز کنید تا برترین عملکرد ممکن را از آن دریافت کنید.

تعویض به موقع فیلتر جاروبرقی

یکی از اجزای مهم سازنده جاروبرقی فیلتر آن است که مانع از ورود گردوخاک به داخل موتور می گردد. بعد از اینکه چند ماه از جاروبرقی استفاده می کنید، فیلتر آن کثیف شده و پر می گردد. تعداد زیادی از فیلترها قابلیت شستشو دارند پس بهتر است بعد از کثیفی آن ها را بشویید و در جای خود قرار دهید. در صورتی که فیلتر قابلیت شستشو را نداشت، بهتر است که یک فیلتر تازه را تهیه نموده و جایگزین قبلی کنید. با توجه به اهمیت بالایی که فیلتر در ساختار جاروبرقی دارد، حتما برای پاکسازی یا تعویض به موقع آن اقدام کنید. به یاد داشته باشید که رعایت نکردن این موضوع می تواند عمر مفید دستگاه شما را کاهش دهد.

کم شدن مکش جاروبرقی ال جی را جدی بگیرید

اگر با مشکل کم شدن مکش جاروبرقی ال جی روبرو شده اید، بهتر است هرچه زودتر آن را برطرف کنید. متاسفانه بسیاری از افراد بدون توجه به این موضوع به کار با جاروبرقی ادامه می دهند. اگر این مشکل را جدی نگیرید، محتمل است که در آینده مسائل بزرگتری همانند سوختگی موتور به وجود بیاید. برای جلوگیری از بروز مسائل بعدی، همین امروز مساله کم شدن مکش را حل کنید. اگر احساس می کنید که خودتان توانایی لازم برای این کار را ندارید، حتما از افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه ای از مراکز خدمات پس از فروش و تعمیرگاه های مجاز ال جی مانند دیبا پشتیبان lgposhtiban.com یاری بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1956

به "دلیل کم شدن مکش جاروبرقی و نحوه برطرف ایراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل کم شدن مکش جاروبرقی و نحوه برطرف ایراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید