ضمانت 15 هزار دلاری ایرانیان برای دریافت ویزا آمریکا

به گزارش مجله تور یک روزه، تارنمای شبکه سی بی اس اطلاع داد آمریکا در قبال صدور ویزا برای اتباع بیش از 20 کشور دنیا، مبلغی بالغ بر 15 هزار دلار وجه الضمان دریافت می نماید تا اهرمی برای بازگرداندن آن ها در اختیار داشته باشد.

ضمانت 15 هزار دلاری ایرانیان برای دریافت ویزا آمریکا

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا دیروز (4 آذر) در بیانیه ای با اعلام شروع مرحله شش ماهه مقدماتی برنامه دریافت وجه الضمان از اتباع بعضی از کشور ها اطلاع داد که بیشترین میزان اقامت غیرمجاز در آمریکا را ثبت نموده اند و برنامه مذکور برای جلوگیری از این اقدام طراحی شده است.

بر اساس این بیانیه، از 24 دسامبر سال جاری (4 دی) ماموران کنسولی آمریکا می توانند با توجه به شرایط متقاضیان ویزا کاری و گردشگری (B 1) و (B 2) و با در نظر دریافت شغل، درآمد، مهارت و تحصیلات، از آنان 5 هزار، 10 هزار یا 15 هزار دلار وجه الضمان دریافت نمایند.

مقررات اخیر شامل اتباع کشور های آنگولا، بورکینافاسو، بروندی، کیپ ورد، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، اریتره، گامبیا، گینه بیسائو، لیبریا، لیبی، موریتانی، سائوتومه و پرنسیپ، سودان، افغانستان، بوتان، برمه، لائوس، پاپوآ - گینه نو، سوریه، یمن و ایران می شود.

از مهاجران یا متقاضیان ویزا دانشجویی وجه الضمان دریافت نمی شود. چنانچه ماموران کنسولی تشخیص دهند که متقاضیان واجد الشرایط پرداخت وجه الضمان اهمیت ملی یا بشردوستانه فراوانی دارند، می توانند آنان را از پرداخت ضمانت مذکور معاف سازند.

پس از انتها مدت ویزا و پایبندی متقاضی به تمامی مقررات کنسولی آمریکا، اصل وجه الضمان و سود آن هنگام خروج به وی پرداخت می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1299

به "ضمانت 15 هزار دلاری ایرانیان برای دریافت ویزا آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضمانت 15 هزار دلاری ایرانیان برای دریافت ویزا آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید