شکایت خانواده بلیک از پلیس ویسکانسین

به گزارش مجله تور یک روزه، وکلای یاکوب بلیک شهروند سیاهپوستی که هدف تیراندازی پلیس نهاده شد، شکایتی را علیه پلیس ویسکانسین تنظیم نموده اند.

شکایت خانواده بلیک از پلیس ویسکانسین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، وکلای یاکوب بلیک که از ناحیه کمر هدف اصابت گلوله یک مامور پلیس در شهر کنوشا قرار گرفته و فلج شده است، شکایتی را علیه پلیس ویسکانسین طرح نموده اند.

بر اساس این گزارش یکی از وکلای خانواده بلیک در این باره گفت: این یک واقعیت در آمریکا است. این چیزی است که هر روز در جامعه آمریکا شاهد آن هستیم. برای سیاهپوستان آمریکایی ای یک واقعیت است.

وی در ادامه اضافه کرد: از مقام های قضایی خواهان بازداشت مامور پلیسی شده ایم که به سوی بلیک تیراندازی نموده است. سایر ماموران پلیسی که در این حادثه نقش داشته اند باید فورا از کار تعلیق شوند.

چند روز قبل یک مامور پلیس در شهر کنوشا به سوی یک مرد سیاهپوست غیرمسلح چندین گلوله شلیک کرد و او روانه بیمارستان شد. در پی این حادثه اعتراضات در این شهر شروع شده و تونی اورس فرماندار ویسکانسین مجبور شده است تا نیروهای گارد ملی را برای مقابله با اعتراضات مستقر کند.

پلیس هیچ شرح بیشتری درباره علت تیراندازی به سوی این سیاهپوست اعلام ننموده است. اداره پلیس ویسکانسین تنها اعلام نموده است که درباره این تیراندازی تحقیق خواهد نمود.

تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی نشان می دهد که این مرد سیاهپوست در حال رفتن به سوی یک خودرو بوده که 2 مامور پلیس به دنبال وی رفته و یکی از آنها چندین گلوله به سوی او شلیک نموده است.

از زمان قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست، اعتراضات علیه نژادپرستی و رفتارهای وحشیگرانه پلیس آمریکا در سراسر این کشور گسترش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1145

به "شکایت خانواده بلیک از پلیس ویسکانسین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت خانواده بلیک از پلیس ویسکانسین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید