خبرنگاران کرونا یکهزار هنرمند صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را بیکار کرد

به گزارش مجله تور یک روزه، گچساران - خبرنگاران -معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از گسترش ویروس کرونا 100 کارگاه صنایع دستی در استان برای فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از سرایت بیماری تعطیل شد که منجر به بیکاری یکهزار هنرمند شده است.

خبرنگاران کرونا یکهزار هنرمند صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را بیکار کرد

پریسا راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارخبرنگاران گفت: کارگاه های انفرادی و فراوریات خانگی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد نیز با وجود فعال بودن اما محصولات فراوریی بر روی دست هنرمندان باقی مانده و عملا درآمدی برای آنان ندارد.

وی تاکید نمود: اطلاع رسانی لازم به هنرمندان برای نام نویسی جهت بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری در استان اجرا شده است.

وی بیان نمود: براساس برآوردهای کارشناسی ویروس کرونا 50میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی در این استان خسارت وارد نموده است.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: هنرمندان صنایع دستی که به دلیل انتشار ویروس کرونا دچار خسارت شده اند شناسایی و برای انجام حمایت در قالب تسهیلات بانکی یا حمایت های بلاعوض به تهران ارسال شده است.

وی ابراز داشت:جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 35 هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که 6 هزار نفر از آنان از سال 1394 تا به امروز کارت شناسایی دریافت نموده اند.

سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد.

بیشترین دست بافته ها در شهرستان های دنا و گچساران فراوری می گردد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 723 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز آدینه (29 فروردین) 79 هزار و 494 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا نیز به 4958 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 926

به "خبرنگاران کرونا یکهزار هنرمند صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را بیکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا یکهزار هنرمند صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را بیکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید