حکم قصاص حمید صفت نقض شد

به گزارش مجله تور یک روزه، صفحه رسمی حمید صفت در اینستاگرام اظهار داشت که حکم قصاص این خواننده رپ توسط دیوان عالی کشور نقض شده است.

حکم قصاص حمید صفت نقض شد

در متنی که این صفحه منتشر نموده آمده است: امروز به لطف خدا با راى اکثریت شعبه سی نهم دیوان عالى کشور فرجام خواهى پرونده حمید صفت پذیرفته شده است. ایشان نظر قاضى محترم شعبه ده کیفری جناب آقاى مجید متین استوار را تایید نمودند و نظر مستشاران مبنى بر حکم قتل عمد و قصاص حمید صفت را نقض نمودند.

صفحه اینستاگرامی حمید صفت ابراز امیدواری نموده که این خواننده به زودی از زندان آزاد گردد و افزوده است: بدیهیست در فرصت مناسب از زوایای پنهان و موارد مهم مغفول مانده که جملگی حکایت از بیگناهی حمید صفت دارد بیان خواهد شد.

پرونده حمید صفت در ماه های اخیر بازتاب زیادی در افکار عمومی داشت و نگرانی محافل هنری را بر انگیخته بود چندی پیش رضا صادقی خواننده محبوب موسیقی پاپ خواهان کوشش برای ممانعت از قصاص این خواننده شده بود.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، 28 مرداد ماه سال 96 از تشکیل پرونده برای حمیدرضا صفت، خواننده، به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص اطلاع داد و گفت که دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد که ناپدری او در بیمارستان فوت کرد و اکنون در بازداشت است.

حمید صفت ششم خردادماه سال 97 از زندان با قرار وثیقه آزاد شد.

در اواخر سال 99 با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون 11 نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای رفع شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت 11 نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده 290 قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر گردد، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1613

به "حکم قصاص حمید صفت نقض شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم قصاص حمید صفت نقض شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید