جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟ ، دولت برای همه جاماندگان سهام دارد

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشمول سهام عدالت جاماندگان می شوند، ادامه داد: زمانی که سهام عدالت توزیع شد، عده ای حواله های اولیه را دریافت کردند اما در نهایت به آنها سهامی نرسید و از سوی دیگر وقتی شرایط امروز را آنالیز می کنیم می بینیم که عده ای همان شرایط دریافت سهام عدالت در ان مقطع زمانی گذشته را دارند و ممکن است با تخصیص دوباره سهام عدالت مشمول شوند اما در نهایت دولت درباره مشمولان و به طور کلی بحث جاماندگان سهام عدالت تصمیم می گیرد.

جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟ ، دولت برای همه جاماندگان سهام دارد

رئیس سازمان بورس اضافه کرد: در این مرحله سازمان بورس دخالتی ندارد و تصمیم گیری در سطح حاکمیتی است و در سطح حاکمیتی تصمیم گرفته می گردد که سهام عدالت نو به چه شکلی و به چه کسانی تخصیص داده گردد. پس از تصمیم گیری های نهایی و تخصیص سهام عدالت، بحث جاماندگان می تواند موضوع سازمان بورس باشد و به اسم مجری عمل کند.

دهقان دهنوی در پاسخ به این سوال که سهام جاماندگان از چه محلی تامین خواهد شد، گفت: دولت سهام دار شرکت های بسیار زیادی است و با درصدهای مختلفی در سهام این شرکت ها حضور دارد. در بعضی از شرکت های بورسی شده درصدهای بالاتری سهام دارد و شرکت هایی هم که هنوز وارد بورس نشده اند صددرصد آنها متعلق به دولت است.

وی گفت: دولت می تواند درباره دارایی های خود تصمیم بگیرد، این سهام متعلق به دولت است و می تواند درباره اینکه به چه ترتیبی از آن استفاده کند، تصمیم بگیرد اما هنوز جزییات آن معین نیست.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می گردد، توزیع سبد سهام عدالت در 10 سال گذشته عادلانه نبوده است، تاکید نمود: در آن مرحله ای که سهام عدالت توزیع شده معین نبوده که سهام کدام یک از این شرکت ها نصیب چه کسی می گردد. البته شرکت های بزرگ که سهام کافی داشتند به همه سهامداران تخصیص پیدا نموده اند.

وی تاکید نمود: از سوی دیگر سهام بعضی از شرکت های کوچک تر به صورت منطقه ای تخصیص پیدا نموده و سعی شده ترکیب یکنواختی باشد و در مرحله اول ارزش خالص دارایی ها حساب شده است که همه ارزش یکسانی داشتند و به همین علت هم توزیع سبد سهام عدالت به طور شانسی نبوده و کاملا به صورت مساوی تقسیم شدند.

منبع: ایلنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1769

به "جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟ ، دولت برای همه جاماندگان سهام دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟ ، دولت برای همه جاماندگان سهام دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید