ترکیب هنر قرون وسطی و طراحی مدرن: لوگوهایی فراتر از زمان
به گزارش مجله تور یک روزه، ترکیب لوگوی مدرن با قرون وسطا و بازسازی طراحی برندهای مشهور، مجموعه جالب توجهی است که فکر طراح گرافیک خلاقی را به خود مشغول نموده است.
ایلیا دنیسوف (Ilya Denisov) که با نام مستعار ایلیا استالونه (Ilya Stallone) نیز شناخته می گردد، هنرمند و طراح گرافیک است. ایلیا در یکی از آخرین پروژه های خود به سراغ ساخت مجموعه ای با عنوان برند سازی قرون وسطایی رفت و لوگوی برندهای مشهور دنیای را به سبک قرون وسطا، بازسازی کرد. کار او مورد توجه مردم در سراسر دنیا نهاده شد و ایلیا مصمم شد که این پروژه خلاقانه را ادامه دهد.
این هنرمند ایده پرداز، درباره نقاشی های قرون وسطایی خود چنین می گوید:
هیچ چیز پیچیده ای در خصوص روند این کار وجود ندارد؛ ابزار اصلی تخیل است. من به لوگوی برندهای معروف می نگرم و با خود فکر می کنم که این طرح، در قرون وسطا چگونه به نظر می رسید. پس، با فاصله گیری از مینیمالیسم، به سمت هنر دقیق تر پیش می روم.
به عنوان مثال، اگر لوگوی اسپاتیفای (Spotify) را در نظر بگیرید، کاملا تعیین نیست که این خطوط به چه معنا هستند؛ در حالی که این لوگو می توانست نماد بسیاری از چیزها باشد. این طراحی برای قرون وسطا بی معنی است؛ چراکه اگر به جای خط، سه لوله موزیکال طراحی گردد، بلافاصله تعیین می گردد که یک سرویس موسیقی پیش روی ما واقع شده است.
وقتی ایده کلی در ذهنم رشد کرد، آغاز به کشیدن طرح ها می کنم. گاهی اوقات، ایده آن قدر واضح است که یک طرح کفایت می نماید؛ اما مواقعی وجود دارد که برای ساختن یک کار واقعا خوب، باید 10 طرح بسازم. سپس نقاشی آغاز می گردد؛ برای سبکم، از قوانین نقاشی قرون وسطایی استفاده می کنم.
این فرایند، سریع ترین راه ممکن است؛ به این علت که هنرمندان قرون وسطا چندان اهمیت نمی دادند که نقاشی یک فرد، آناتومی واقعا درستی داشته یا یک شیء، حتما متقارن باشد؛ همه چیز کاملا ابتدایی، اما برای بیننده قابل درک بود.
من کمی کنایه یا طنز را نیز به کار خود اضافه می کنم؛ چراکه هنرمندان قرون وسطا نیز می دانستند که چگونه با چاشنی شوخ طبعی پیش بروند و چطور طنز را در تصویر سازی های خود اعمال نمایند.
طراحی متفاوت لوگوها مورد توجه شما نهاده شد؟ کدام تصویر را بیشتر دوست داشتید؟ لطفا نگاه و نظر خود را با خبرنگاران و همراهان آن نیز به اشتراک بگذارید.
چنانچه در زمینه خاصی از هنر فعالیت می کنید و تمایل به معرفی آثار هنری خود دارید، می توانید تصاویر آثار را به همراه معرفی کوتاهی، به آدرس ایمیل info[at]kojaro.com ارسال کنید. آثار ارسالی، در صورت تایید، با نام شما در رسانه خبرنگاران منتشر خواهند شد.
منبع: کجارو / boredpanda.com / boredpanda.com / boredpanda.com