برادر خالق همسایه ها درگذشت

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران در خوزستان، محمود اعطا که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود پس از چند روز ترخیص از بیمارستان به علت وخامت حالش درگذشت.

برادر خالق همسایه ها درگذشت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

وی اولین معلم اهوازی بود که توانست در رشته کارشناسی علوم طبیعی (زیست شناسی) مدرکش را بگیرد. اعطا که سال ها به معلمی مشغول بود، به علت علاقه به احمد محمود، نویسنده برجسته ایرانی نام مستعار او را به خود داد.

محمود اعطا پس از درگذشت احمد محمود نویسنده برجسته ایرانی و خالق رمان های معروفی مانند همسایه ها و درخت انجیر معابد در سال 1381، (تا همین چند وقت پیش) در خانه قدیمی اما باصفای پدری در منطقه سی متری اهواز زندگی می کرد؛ خانه ای در بافت قدیمی شهر اهواز و جایی که خاطرات زیادی را به همراه برادر نویسنده خود در آن به یادگار گذاشته اند.

محمود اعطا کار تدریس را از 21 سالگی شروع کرد و حالا هم سال هاست که از روزهای بازنشستگی اش می گذرد. وی در خانه قدیمی پدری، تنها زندگی می کرد اما علاقه اش به برادر نویسنده خود و خاطرات خوش سال های کودکی که به همراه یکدیگر در خانه پدری ثبت نموده بودند، اجازه رفتن از این خانه قدیمی را به او نمی داد.

وی که به تنهایی در خانه پدری که روزگاری داستان های مهم احمد محمود در آن شکل گرفت زندگی می کرد پس از فوتش نیز در همین منزل ساکن بود که در پی اقدامی چند روز گذشته منزل پدری احمد محمود فروخته شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1207

به "برادر خالق همسایه ها درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برادر خالق همسایه ها درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید