این مارها رکوردها را جابه جا کردند؛ قطر این مار از یک متر بیشتر است!، عکس

به گزارش مجله تور یک روزه، مارها می توانند به مقدار های بزرگ رشد نمایند، اگرچه بعضی گزارش ها مدت هاست اغراق آمیز شده است.

این مارها رکوردها را جابه جا کردند؛ قطر این مار از یک متر بیشتر است!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بزرگترین مارهای جهان متعلق به خانواده پیتون و بوآ هستند. اینکه کدام خانواده بیشترین تعداد را دارد بستگی به این دارد که آیا شما این خزندگان را بر اساس وزن یا طول مقدار گیری می کنید. در حالی که مارهای انسان خوار بسیار نادر هستند (اگرچه معین شده است که این اتفاق می افتد)، گونه های واقعاً عظیمی در سیاره ما می لغزند.

طولانی ترین مار جهان کدام است؟

مار پیتون مشبک (Malayopython reticulatus) طولانی ترین مار در جهان است که به طور معمول طول آن به بیش از 6.25 متر می رسد.

طولانی ترین مار پیتون مشبکی که تا به حال ثبت شده است در سال 1912 پیدا شد و با طول خیره نماینده 10 متر مقدار گیری شد، این مار بیش از نیمی از طول یک مسیر بولینگ است و حتی بلندتر از یک زرافه است.

پیتون های مشبک در جنوب شرقی آسیا زندگی می نمایند و در حالی که آنها معمولاً در جنگل های بارانی، جنگل ها و علفزارها یافت می شوند، به نظر می رسد اولویت زیستگاه آنها به مکان آنها بستگی دارد. در میانمار، این مارهای غیر سمی فقط در جنگل های بکر یافت شده اند، در حالی که در سنگاپور، اندونزی و بورنئو مالزی نیز در فاضلاب ها ثبت شده اند.

طولانی ترین و سنگین ترین ماری که تا به حال در اسارت نگهداری شده است، یک مار پیتون مشبک ماده به نام مدوسا بود. مدوسا که در ایالات متحده پرورش یافت به طول 7.67 متر و وزن 158.8 کیلوگرم رسید.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2171

به "این مارها رکوردها را جابه جا کردند؛ قطر این مار از یک متر بیشتر است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مارها رکوردها را جابه جا کردند؛ قطر این مار از یک متر بیشتر است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید