اپل به iPadOS 17 چه قابلیت های جدیدی اضافه نموده است؟

به گزارش مجله تور یک روزه، شب گذشته در جریان رویداد WWDC 2023 طبیعتا شاهد رونمایی از iPadOS 17 هم بودیم که البته مانند iOS تازه تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته است. در هر صورت در ادامه به مهم ترین ویژگی های این سیستم عامل می پردازیم.

اپل به iPadOS 17 چه قابلیت های جدیدی اضافه نموده است؟

شخصی سازی لاک اسکرین

شخصی سازی لاک اسکرین در iOS 16 با استقبال گسترده کاربران روبرو شد و حالا آیپدهای مبتنی بر iPadOS 17 هم می توانند از این معینه بهره ببرند. مانند آیفون، در این سیستم عامل هم برای لاک اسکرین می توانید از بین فونت ها و تم های مختلف دست به انتخاب بزنید.

ویجت های تعاملی

در iPadOS 17 مانند iOS 17 بدون احتیاج به باز کردن اپ ها، می توانید از ویجت های آن ها بهره ببرید. این یعنی حتی برای تعامل با ویجت ها دیگر لازم نیست آیپد را آنلاک کنید و به وسیله لاک اسکرین قادر به انجام کارهای مختلفی خواهید بود.

رونویسی پیغام های صوتی

این قابلیت به زبان ساده می تواند محتوای پیغام های صوتی را برای شما تایپ کند تا دیگر احتیاجی به گوش دادن به تمام پیغام های صوتی نداشته باشید. بعلاوه زمانی که با فیس تایم تماس می گیرید و طرف مقابل پاسخ نمی دهد، به راحتی می توانید پیغام ویدیویی برای اون ضبط کنید.

فیلتر جستجو در Messages

در iPadOS 17 جستجو در پیغام های Messages بسیار راحت تر از گذشته شده است. به عنوان مثال می توانید معین کنید که فقط از بین پیغام های ارسال شد از بین چند نفر معین دست به جستجو بزنید. به لطف این معینه، سریع تر از گذشته پیغام های موردنظر را پیدا خواهید کرد.

ویجت های لاک اسکرین

در کنار شخصی سازی لاک اسکرین در iPadOS 17، در این نسخه برای دسترسی به ویجت ها در لاک اسکرین دیگر لازم نیست سوایپ کنید و به طور پیش فرض می توانید ویجت ها را مشاهده کنید. این یعنی دسترسی به اطلاعات ارائه شده از طرف ویجت ها راحت تر می گردد.

راهیابی اپ Health به آیپد

اپ Health سال هاست در آیفون به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و حالا با نسخه تازه iPadOS راهی آیپدها هم می گردد. در این اپ همان معینه های نسخه آیفون وجود دارد و ضمناً اپل توجه ویژه ای به سلامت روان نشان داده است. بعلاوه برای اینکه آیپد فشار کمتری به چشم وارد کند، اگر آیپد را بسیار نزدیک به چشم های خود بگیرید، این اپ هشدار می هد.

پروفایل های سافاری

معمولا در آپدیت های تازه، مرورگر سافاری هم قابلیت های تازه ای دریافت می نماید. یکی از قابلیت های تازه سافاری، امکان بهره گیری از پروفایل های مختلف برای آن است. این یعنی می توانید برای کار و استفاده شخصی مثلا دو پروفایل جداگانه درست کنید که در هرکدام از این پروفایل ها، افزونه ها، تب ها، کوکی ها و تاریخچه ی وب گردی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

همانطور که می بینید، iPadOS 17 مانند iOS 17 با تغییرات چندانی روبرو نشده است. با توجه به این موضوع، احتمالا بسیاری از کاربران آیپد انگیزه زیادی برای دانلود و نصب این نسخه نخواهند داشت.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2216

به "اپل به iPadOS 17 چه قابلیت های جدیدی اضافه نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به iPadOS 17 چه قابلیت های جدیدی اضافه نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید