از نمایشگاه IFA 2019 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش مجله تور یک روزه، نمایشگاه IFA آلمان بزرگترین نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک اروپا و یکی از مهم ترین نمایشگاه های این حوزه در جهان محسوب می گردد که هر سال توجه اهالی فناوری و دوست داران آن را به خود جلب می نماید.

از نمایشگاه IFA 2019 چه انتظاراتی داریم؟

امسال نیز مانند دوره های گذشته، از روز ششم تا یازدهم سپتامبر، بسیاری از شرکت ها در این نمایشگاه حضور می یابند تا جدیدترین محصولات خود برای یک سال آینده را به نمایش بگذارند. از لوازم خانگی و تلویزیون تا گوشی های هوشمند و گجت های پوشیدنی، همگی محصولاتی هستند که سالانه بسیاری از افراد را برای تماشای خود راهی برلین می نمایند.

امسال هم تفاوتی با سال های گذشته ندارد. شرکت های بسیاری تمام کوشش خود را نموده اند تا بهترین های خود را به IFA 2019 برسانند و با برگزاری رویدادهای مختلف در حاشیه این نمایشگاه، بار دیگر توجه تمام دنیا را به خود جلب نمایند. شرکت های نام داری مانند سونی، سامسونگ، ال جی، هواوی و اچ ام دی امسال نیز مهم ترین رویدادهای IFA 2019 را به خود اختصاص داده اند. با توجه به خبرهای رسمی و غیر رسمی، شایعات و برآورد ها، نگاهی خواهیم داشت به محصولاتی که احتمالا از سوی شرکت های بزرگ دنیای فناوری در آلمان به نمایش در می آیند:

گوشی های هوشمند

با وجود این که کنگره دنیای موبایل (MWC) هر ساله در ابتدای سال میلادی در بارسلون میزبان جدیدترین گوشی های هوشمند و تبلت ها است، اما بسیاری از شرکت ها تمایل دارند تا در میانه سال نیز از اعتبار نمایشگاهی مانند IFA برای جلب توجهات به محصولات خود استفاده نمایند.

ظاهرا امسال ال جی بخش موبایل IFA 2019 را به تسخیر در خواهد آورد. این شرکت تا کنون تیزرهایی از چند محصول خود را که در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی خواهند شد، منتشر نموده است. مهم ترین محصول کمپانی کره ای یک گوشی یا ابزار جانبی مجهز به چند نمایشگر است؛ مانند آن چه در ابتدای سال برای V50 ThinQ معرفی گردیده بود.

با توجه به شایعات، ال جی در IFA 2019 از اولین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خود رونمایی خواهد نمود که ال جی G8X نام دارد. همچنین تعدادی میان رده مانند K50S و K40S را نیز معرفی خواهد نمود.

آنر نیز در IFA 2019 کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. این برند زیر مجموعه هواوی به تازگی دو گوشی هوشمند آنر 9 ایکس و 9 ایکس پرو را در چین معرفی نموده است و انتظار داریم در نمایشگاه برلین از نسخه دنیای آن ها رونمایی کند؛ زیرا سال گذشته آنر 8 ایکس یک ماه پس از معرفی در چین، در نمایشگاه IFA برای بازارهای دنیای رونمایی شد.

اچ ام دی که امتیاز فراوری گوشی های هوشمند برند نوکیا را در اختیار دارد نیز رویداد مطبوعاتی خود را خواهد داشت که در جریان آن، حداقل از یک گوشی هوشمند رونمایی خواهد نمود. با توجه به این که نوکیا 9 پیور ویو در اوایل سال 2019 معرفی گردید، انتظار نداریم یک پرچم دار دیگر را با برند نوکیا ببینیم و پیش بینی می کنیم دستگاه های میان رده مانند نوکیا 5.2، نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 در IFA 2019 به نمایش گذاشته شوند.

علاوه بر برندهای مذکور، شایعات از معرفی گوشی هوشمند اکسپریا 2 سونی خبر می دهند. با در نظر دریافت این مورد که سونی در نمایشگاه سال گذشته از گوشی ایکس زد 3 رونمایی نموده بود، انتظار داریم امسال نیز پرچم دار جدیدی را در این رویداد معرفی کند.

تی سی ال برند دیگری است که میخواهد با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی ، از اولین گوشی هوشمند خود با برند تی سی ال رونمایی کند. همچنین گوشی هوشمند تاشونده خود را که در ابتدای سال و در جریان کنگره دنیای موبایل معرفی نموده بود، با نسخه ای جدید به روز خواهد نمود.

اما زمزمه هایی نیز از معرفی محصولات سری One موتورولا شنیده می گردد. با توجه به اینکه هواوی تا اواخر ماه سپتامبر از سری میت 30 رونمایی نخواهد نمود، بعید می دانیم این شرکت محصول خاص و جدیدی را برای معرفی به نمایشگاه IFA 2019 بیاورد.

در نهایت به رتبه نخست فروش گوشی های هوشمند در دنیا، یعنی سامسونگ می رسیم. کمپانی کره ای تا چند سال پیش در حاشیه نمایشگاه IFA از سری گلکسی نوت رونمایی می کرد، اما با توجه به علاقه این شرکت برای معرفی محصولش پیش از آیفون های جدید، چند سالی است که فبلت های پرچم دارش را پیش از این نمایشگاه رونمایی می نماید. در نتیجه انتظار داریم در برلین تنها نسخه به روز شده گلکسی فولد را ببینیم که پیش از این رونمایی شده بود ولی به دلیل مسائل، عرضه آن به تعویق افتاد. سامسونگ در روز پنجم سپتامبر یک کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت و دقیقا یک روز بعد، در ششم سپتامبر، گلکسی فولد را عرضه خواهد نمود.

تلویزیون

با توجه به این که بسیاری از شرکت ها در ابتدای سال میلادی تلویزیون های جدید خود را در نمایشگاه CES لاس وگاس رونمایی می نمایند، انتظار نداریم با انبوه تلویزیون های جدید روبرو شویم. اما همچون سال های قبل، کمپانی هایی مانند ال جی و سامسونگ از فرصت پیش آمده در نمایشگاه IFA برای رونمایی از محصولات جدید خود استفاده می نمایند، همچنان که اولین تلویزیون 8K خود را در این رویداد رونمایی کردند. علاوه بر دو شرکت کره ای، کمپانی های تی سی ال و فیلیپس نیز با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی از نسل جدید تلویزیون های خود رونمایی خواهند کرد. همچنین امکان معرفی لوازم خانگی مانند نسل جدید یخچال ها و لباس شویی ها وجود دارد.

رایانه

فراوری نمایندگان بزرگ لپ تاپ و سخت افزار رایانه همیشه به کامپیوتکس به عنوان محفل اصلی خود می نگریستند، اما این نمایشگاه تخصصی صنعت رایانه باعث نمی گردد تا از بزرگترین رویداد فناوری اروپا غافل شوند. در طول دوره های گذشته، شرکت های بزرگی مانند ایسر، ایسوس، دل و لنوو مدل های جدید لپ تاپ ها، رایانه ها و محصولات مرتبط خود را در نمایشگاه IFA معرفی کردند و مطمئن هستیم که امسال نیز محصولات جدیدی را با خود به برلین خواهند آورد.

ایسر سال گذشته با معرفی جایگاه گیمینگ Predator Thronos و لپ تاپ گیمینگ 2 در 1 خود همه را شگفت زده کرد. گرچه این دو محصول برای استفاده عموم فراوری نشده بودند و کاربران خاص خود را داشتند، اما هیجان خاصی به این نمایشگاه بخشیدند. به همین دلیل ممکن است نسل دوم آن ها در نمایشگاه امسال خودنمایی نمایند.

علاوه بر فراوری نمایندگان لپ تاپ ها، شرکت های اینتل و کوالکام (که مدتی است به فراوری چیپ لپ تاپ روی آورده) نیز کنفرانس خبری برگزار خواهند کرد که طی آن درباره چیپ های جدید خود سخن خواهند گفت.

ابزارهای پوشیدنی

با وجود معرفی محصولات جدید در هفته های گذشته، تصور معرفی ساعت هوشمند دیگری از برندهای معروف سخت است. هفته گذشته گارمین از ساعت های اسپورت Fenix GPS رونمایی کرد و فیت بیت نیز Versa 2 معرفی کرد. پیش از آن نیز سامسونگ و فاسیل محصولات جدید خود را رونمایی نموده بودند.

البته آنر اخیرا دست بند هوشمند بند 5 خود را در چین معرفی کرد که محتمل است در نمایشگاه IFA 2019 نسخه اروپایی آن را نیز به نمایش بگذارد. شرکت مادر آنر، یعنی هواوی هم می تواند ساعت هوشمندی مبتنی بر سیستم عامل هارمونی عرضه کند. در نهایت انتظار می رود فاسیل که قرار بود رده جدیدی از ساعت های هوشمند هیبریدی خود را تا پیش از سرانجام امسال میلادی معرفی کند، از فرصت پیش آمده در نمایشگاه IFA 2019 نهایت بهره را ببرد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 365

به "از نمایشگاه IFA 2019 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نمایشگاه IFA 2019 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید