ارسی خانه، جلوه ای مدرن از معماری ایرانی در محله گیشا

به گزارش مجله تور یک روزه، در کوی نصر (گیشا)، خیابان پیروزی غربی، پروژه ارسی خانه در مقابل دیدگان رهگذران خودنمایی می نماید که در زمان ساخت (سال 1392)، به عنوان فینالیست جایزه معماری در بخش مسکونی، برنده مدال برنز جایزه طراحی A Design Award، ایتالیا شد و نمای برتر منطقه 2 تهران را از آن خود کرد.

ارسی خانه، جلوه ای مدرن از معماری ایرانی در محله گیشا

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

ایده طراحی ارسی خانه ، ایجاد فضایی با حس معماری ایرانی و در عین حال مدرن، با در نظر دریافت نیازهای زیستی انسان، بوده است.

در این مورد به عناصر آب، گیاه و نور چه در نما و دیوارهای داخلی و چه در پشت بام و رمپ و پارکینگ توجهی ویژه شده است.

در واقع کانسپت طراحی بنا، که از طریق لادن مستوفی و اکبر خلج صورت گرفته، فرم مدرن ارسی است که به صورت شبکه ای چوبی همراه با شیشه های رنگی به صورت پوسته دوم به جداره نما اضافه شده و به کاربر امکان می دهد، مانند پنجره اُرسی آن را بالا و پایین ببرد و افزون بر استفاده از بازی نور و رنگ بتواند با باز کردن آن، به سایبان تبدیلش کند.

تراس های ارسی خانه با قاب هایی از جنس سنگ تراورتن کادر شده اند. قاب بندی دور تراس ها با الهام از قاب بندی فضاهای ایرانی همچون خانه طباطبایی های کاشان با شکلی مدرن ارائه شده است.

باتوجه به اهمیت توجه به گیاه در معماری ایرانی، پوشش گیاهی مناسب در نما به صورت نواری طراحی شده و از آبیاری قطره ای در آن استفاده شده است. گلدان ها به صورت ریلی می توانند جابه جا شوند.

لازم به ذکر است که اُرُسی از عناصر معماری ایرانی و پنجرهٔ مُشـَبَّکی است که به جای گشتن بر روی پاشنه گرد، بالا می رود و در محفظه ای که روی آن قرار گرفته جای می گیرد.

برای دیدن مطالب بیشتر در خصوص معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 710

به "ارسی خانه، جلوه ای مدرن از معماری ایرانی در محله گیشا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسی خانه، جلوه ای مدرن از معماری ایرانی در محله گیشا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید