پیش بینی اکونومیست: بایدن پیروز قطعی انتخابات آمریکاست

به گزارش مجله تور یک روزه، مجله انگلیسی زبان اکونومیست، با استناد به مدل پیش بینی خود تا این لحظه پیروزی دموکرات ها در انتخابات آمریکا را قطعی دانسته است.

پیش بینی اکونومیست: بایدن پیروز قطعی انتخابات آمریکاست

نشریه اکونومیست با استناد به مدل پیش بینی خود روز سه شنبه 27 اکتبر، درست یک هفته مانده به انتخابات آمریکا، جو بایدن را پیروز قطعی این انتخابات دانسته است.

در پایگاه اینترنتی اکونومیست آمده است در حال حاضر و با توجه به مدل ما جو بایدن به احتمال خیلی قوی می تواند دونالد ترامپ را در کسب آرای الکترال شکست دهد.

در مدل پیش بینی اکونومیست، میزان آرای الکترال بایدن در دامنه 421-250 برآورد می گردد و شانس ترامپ جمهوری خواه در بازه 288-117 قابل تعریف است. در نتیجه براساس این برآورد، شانس بایدن کسب 355 رای الکترال در مقابل 184 رای ترامپ خواهد بود.

براساس قوانین آمریکا، پیروز انتخابات ریاست جمهوری نیازمند 270 رای الکترال برای رفتن به کاخ سفید است. مدل پیش بینی مجله اکونومیست براساس نظرسنجی های ایالتی و ملی و در ترکیب با شاخص های مالی به طور مداوم در حال بروز رسانی است.

از سوی دیگر در یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کماکان وزنه افکارسنجی های عمومی به نفع نامزد دموکرات ها سنگینی می نماید. یافته های این نظرسنجی ها نشان می دهد عملکرد بحث برانگیز ترامپ در ماه میلادی گذشته و نیز کارنامه افتضاح او در مدیریت کرونا موجب شده تا شانس بیشتر در انتخابات به نفع دموکرات ها باشد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1243

به "پیش بینی اکونومیست: بایدن پیروز قطعی انتخابات آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی اکونومیست: بایدن پیروز قطعی انتخابات آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید