شرایط قابل قبول هوای تهران

به گزارش مجله تور یک روزه، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(12 بهمن ماه) هوای تهران در محدوده قابل قبول قرار گرفته که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد موثر است.

شرایط قابل قبول هوای تهران

به گزارش خبرنگاران پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز سه شنبه (12 بهمن ماه) تا حدودی از مقدار آلاینده ها کاسته خواهد شد، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی در برخی منطقه ها پرتردد، افزایش غلظت ذرات معلق، برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

وزش باد مؤثر و رشد ناپایداری در طی روز همراه با احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات، پراکندگی آلاینده ها را تا حدودی تسهیل خواهد کرد. ناپایداری جوی تا اواخر وقت سه شنبه (12 بهمن ماه) ادامه خواهد داشت، با این حال با افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش می یابد و کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

صبح روز چهارشنبه (13 بهمن ماه) با توجه به حاکمیت جو آرام همراه با افزایش تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش می یابد بنابراین کاهش کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد پیش بینی می شود.

عدم وزش باد مؤثر در طی روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد کرد. با تداوم پایداری جوی و کاهش تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه (13 بهمن ماه) همزمان با ترافیک شامگاهی بر مقدار غلظت آلاینده ها افزوده می شود و کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگاران، آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 90 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 76 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2000

به "شرایط قابل قبول هوای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط قابل قبول هوای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید