واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران از چه زمانی شروع می گردد ؟

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران : مدیر تیم تحقیقاتی ساخت واکسن ایرانی کرونا گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا بعد از سرانجام فاز سوم مطالعات انسانی انجام می گردد.

واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران از چه زمانی شروع می گردد ؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ،حسن جلیلی مدیر تیم تحقیقاتی ساخت واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: بسیاری از کسانی که در حال حاضر برای تست انسانی واکسن کرونا اعلام آمادگی کردند همان تیمی هستند که آن را ساخته اند و اعلام آمادگی کردند که در فاز انسانی آن را تزریق نمایند.

او با بیان اینکه زمان شروع واکسیناسیون عمومی بعد از سرانجام فاز سوم مطالعات انسانی است، گفت: بعد از فاز سوم، وزارت بهداشت باید مجوز استفاده از واکسن ایرانی را به صورت عمومی صادر کند.

جلیلی ادامه داد: جهان در حال حاضر، با فراوری انبوه واکسن کرونا روبرو است همچنین شرکت فایرز که اولین شرکتی بود که مجوز FTA آمریکا را دریافت کرد قول فراوری چند صد میلیون دوز واکسن را تا سرانجام امسال میلادی داده بود که به تازگی اعلام نموده است ما می توانیم تا سرانجام سال نصف این میزان را فراوری کنیم.

مدیر تیم تحقیقاتی ساخت واکسن ایرانی کرونا با بیان اینکه ما نمی توانیم منتظر باشیم تا نتایج تست انسانی مثبت گردد، گفت: از مرداد ماه زیرساخت های فراوری انبوه آن را فراهم نموده ایم و کارخانه فراوری واکسن درحال حاضر با فراوری محدودی به بهره برداری رسیده است و در حال مجهز کردن تجهیزات است و طی چند ماه آینده توانایی فراوری چند میلیون دوز واکسن را خواهیم داشت.

جلیلی گفت: از نظر پزشکی مطالعات حیوانی بر روی میمون شباهت های زیادی با مطالعات انسانی دارد همچنین ما در تست حیوانی هیچ گونه عارضه ای پیدا نکردیم و بعد از 21 روز مشاهده شد میزان آنتی بادی به اندازه کافی در بدن حیوان بالا رفته و حیوان در مقابل ویروس ایمن شده است.

او اظهار کرد: معلوم نیست واکسن ساخته شده، چند ماه یا چندسال در بدن انسان اثربخشی دارد و جواب این سوال را نه تنها من، بلکه سایر فراوری نمایندگان واکسن های خارجی نیز نمی دانند و باید برای پاسخ گیری زمان صرف گردد.

وی اضافه نمود: ساخت واکسن همواره در کل جهان فرآیند چندساله ای داشته است، اما در حال حاضر به دلیل فوریت به چندین ماه تقلیل یافته است.

او ادامه داد: واکسنی که در حال حاضر کد اخلاق گرفته است از ویروس کشته شده ساخته شده است و آنتی ژن ویروس غیرفعال به طور کامل در بدن انسان قرار می گیرد و آنتی بادی بدن در مقابل آنتی ژن ترشح می گردد و بدن به این صورت ایمن خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1366

به "واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران از چه زمانی شروع می گردد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران از چه زمانی شروع می گردد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید