واتس اپ شماره تماس کاربران را در گوگل فاش می نماید

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، واتس اپ ادعا می نماید اختلالی را رفع نموده که شماره موبایل کاربران را در نتیجه جستجوی گوگل نشان می دهد.

واتس اپ شماره تماس کاربران را در گوگل فاش می نماید

طبق گزارشی جدید این اختلال پس از آن رفع شد که آتول جایارم یک محقق امنیت سایبری فاش کرد شماره تلفن کاربران واتس اپ که از ویژگی Click Chat استفاده نموده اند، در جستجوی گوگل معین شده است.

این ویژگی به کاربران گوگل اجازه می دهد در یک متن ساده لینکی با شماره تماس خود بسازد. به گفته این محقق امنیتی از آنجا که این لینک ها robot.txt file در سرور خود ندارند، نمی توانند از دسترسی بات گوگل یا موتور جستجوهای دیگر به لینک ها جلوگیری نمایند.

طبق گزارش موجود حدود 300 هزار شماره تماس در نتیجه جستجوی گوگل فاش شده و هر فردی با جستجوی site:wa.me. می تواند آنها را بیابد.

البته به نوشته تک کرانچ این نخستین بار نیست که باگ مذکور فاش شده است. وب سایت WaBetaInfo نیز در ماه فوریه 2020 به این اختلال اشاره نمود.

هرچند در حال حاضر به نظر می رسد این اختلال رفع شده اما همچنان یک شکاف امنیتی عظیم است که حداقل طی چندماه گذشته وجود داشته است.

فیس بوک اعلام نموده هم اکنون مشغول حل این مشکل است و شماره تماس هایی که محقق امنیتی کشف نموده قدیمی هستند.

در سال 2018 میلادی فیس بوک اجازه جستجوی افراد بر اساس شماره تماس آنها را لغو کرد. واتس اپ هم کنون مشغول اتخاذ اقداماتی است تا امنیت چت را ارتقا دهد و به همین منظور به کاربران اجازه می دهد دعوت به چت های گروهی از سوی افراد ناشناس یا شماره تماس های خاص را مسدود نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1012

به "واتس اپ شماره تماس کاربران را در گوگل فاش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس اپ شماره تماس کاربران را در گوگل فاش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید