صدر:هیچ وقت مقاومت فراتر و باارزش تر از میهن و کشور نبوده، سلاح باید تحت کنترل فرماندهی کل نیروهای مسلح باشد

به گزارش مجله تور یک روزه، ایسنا نوشت:رهبر جریان صدر در توئیتی به بیان مواضع خود درخصوص سلاح بی ضابطه در عراق پرداخت.

صدر:هیچ وقت مقاومت فراتر و باارزش تر از میهن و کشور نبوده، سلاح باید تحت کنترل فرماندهی کل نیروهای مسلح باشد

به نقل از میدل ایست نیوز، مقتدی صدر توضیح داد: بسیاری می گویند، اگر دولت ناتوان از تامین امنیت ماست، ما سلاح خود را تحویل نخواهیم داد یا اینکه سلاح مقاومت عزت و شرف ماست و ما تن به مصالحه نخواهیم داد یا اینکه عشیره فراتر از دولت است و دیگر بهانه هایی که موجب تداوم ناامنی در عراق خواهد شد.

وی ادامه داد: اما چگونه دولت می تواند از شما حفاظت کند، در حالی که شما خواستار حفاظت دولت نیستید بلکه خواستار حفظ حزب، مذهب، دین، عشیره و یا قومیت هستی، دولت چگونه می تواند از تو حفاظت کند در حالی که به افراد نفوذی حق داشتن سلاح می دهی؟

رهبر جریان صدر اضافه نمود: هیچ وقت مقاومت فراتر و باارزش تر از میهن و کشور نبوده، هیچ وقت عشیره و شیخ آن و هم رهبران سیاسی و حتی دینی فراتر و گران قدرتر از میهن و کشور نبوده اند.

وی ادامه داد: آیا نباید عراق و مردم این کشور زیر پرچم عراق و بدون مداخلات خارجی، طائقی و یا مذهبی به صورت یکپارچه و متحد زندگی نمایند به ویژه که عراق در هر مقوله ای اول است؛ عراق کشور انبیاء، مرکز تشیع، محل تجمع عرب و کُرد، خیمه اهل سنت و شیعه، کشور اقلیت های مسالمت جو، مهد تمدن و غیره است.

صدر در ادامه خطاب به مردم عراق گفت: کمپینی برای خلع سلاح بدون توجه به مسائل طائفی یا نژادی و انحصار آن به دست دولت به راه افتاده و اینکه نیروهای امنیتی از جمله حشدالشعبی مجاهد از عناصر خودسر تصفیه گردد و تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح درآید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1660

به "صدر:هیچ وقت مقاومت فراتر و باارزش تر از میهن و کشور نبوده، سلاح باید تحت کنترل فرماندهی کل نیروهای مسلح باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدر:هیچ وقت مقاومت فراتر و باارزش تر از میهن و کشور نبوده، سلاح باید تحت کنترل فرماندهی کل نیروهای مسلح باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید