سه میان بر برای خانه دار شدن خبرنگاران

به گزارش مجله تور یک روزه، تامین مسکن یکی از نیازهای اساسی افراد جامعه، به شمار می رود. در سال های اخیر به دلیل شرایط مالی و افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید در بین افراد جامعه کاهش پیدا نموده است.

سه میان بر برای خانه دار شدن خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، تامین مسکن یکی از نیازهای اساسی افراد جامعه، به شمار می رود. در سال های اخیر به دلیل شرایط مالی و افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید در بین افراد جامعه کاهش پیدا نموده است. به همین سبب این روزها دغدغه خرید مسکن و خانه دار شدن مانع عظیمی بر سر راه افراد جامعه به خصوص زوج های جوان محسوب می گردد. اما خوشبختانه بنگاه های مالی معتبر کشور مانند: بانک مسکن، بانک ملی و بانک سامان با ارائهٔ وام مسکن و تسهیلات خرید خانه میان برهایی را برای خانه دار شدن افراد جامعه فراهم نموده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با وام های مسکن آشنا کنیم.

وام مسکن بانک ملی

وام مسکن بانک ملی با نام طرح ویژهٔ مسکن بانک ملی ایران، شرایط مناسبی برای زوج های متقاضی وام مسکن، فراهم نموده است. در این طرح افراد با افتتاح حساب در حساب سپردهٔ سرمایه گذاری خاص، گواهی مسکن دریافت می نمایند. در ادامه، متقاضی با انتخاب یکی از سه طرح اقدام به افتتاح حساب نموده و علاوه بر دریافت سود سپردهٔ سرمایه گذاری کوتاه مدت، امکان برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را نیز خواهد داشت. با سپرده گذاری در طرح ویژهٔ مسکن بانک ملی، افراد بر اساس میزان سپرده و مدت ماندگاری آن در حساب، اوراق حق تقدم دریافت تسهیلات خرید مسکن را دریافت می نمایند.

سقف اعطای وام خرید مسکن در این بانک، برای ساکنان شهر تهران به ازای هر نفر 60 میلیون تومان و برای زوج ها 100 میلیون تومان است. برای شهرستان های بالای 200 هزار نفر جمعیت، به ازای هر نفر 50 میلیون تومان و برای زوج ها 80 میلیون تومان است. در شهرهای کوچک نیز این رقم به ازای هر فرد 40 میلیون تومان و برای زو ج ها 60 میلیون تومان است.

وام مسکن بانک مسکن

بانک مسکن برای ارائهٔ تسهیلات خرید واحد مسکونی، شهرهای مختلف ایران را در 4 دسته بندی قرار داده است: تهران، شهرهای عظیم مانند: اصفهان و شیراز، مراکز استان هایی که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارند و سایر شهرهای کوچک. با توجه به این دسته بندی، تسهیلات خرید واحد مسکونی در هر یک از این دسته بندی ها مقدار متفاوتی دارد. در این بانک، برای تسهیلات خرید واحد مسکونی 6 نوع وام طراحی شده که قیمت آن براساس شهر تهران ذکر شده و مقدار وام طبق دسته بندی شهرها متفاوت معین شده است.

  • وام مسکن 400 میلیون تومانی از محل صندوق پس انداز مسکن جوانان بدون محدودیت سنی و قابل پرداخت در بازه 5 تا 15 سال/ مدت بازپرداخت 20 سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: 9 درصد
  • وام مسکن 200 میلیون تومانی ویژه زوجین از محل اوراق/ مدت بازپرداخت 12 سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: 17/5 درصد
  • وام مسکن 160 میلیون تومانی ویژه زوجین از محل صندوق پس انداز مسکن یکم/ مدت بازپرداخت: 12 سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: 8 درصد
  • وام مسکن 100 میلیون تومانی از محل اوراق ممتاز و بدون سپرده گذاری/ مدت بازپرداخت: 12 سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: 8 درصد
  • وام مسکن 80 میلیون تومانی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم ویژه خانه اولی ها/ مدت بازپرداخت: 12 سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: 8 درصد
  • وام مسکن 20 میلیون تومانی از محل صندوق پس انداز مسکن/ مدت بازپرداخت: 12 سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: 11 درصد
  • وام مسکن 12 میلیون تومانی از محل صندوق پس انداز مسکن/ مدت بازپرداخت: 12 سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: 11 درصد

نرخ سود تسهیلات بانک مسکن با توجه به نوع وام، معین می گردد. از طرفی باید به این نکته دقت داشت که سود وام بانکی بدون سپرده در این بانک نسبت به سود وام با سپرده گذاری بیشتر است. همچنین برای دریافت وام بانک مسکن بدون سپرده گذاری، باید مبلغی صرف خرید اوراق بهادار گردد. وام های بدون سپرده گذاری این بانک برای افرادی که قصد دارند در کوتاه ترین زمان خانه ای را خریداری نمایند، راه چاره مناسبی است. اما کسانی که عجله ای برای خرید خانه ندارند، می توانند از وام مسکن با شرایط سپرده گذاری، استفاده نمایند.

وام مسکن بانک سامان

وام خرید مسکن بانک سامان مناسب برای افرادی است که قصد خرید مسکن یا تعویض منزل مسکونی شان را دارند. در این نوع وام، متقاضیان وام مسکن می توانند حداکثر تا 50 درصد ارزش ملک خریداری شده را از بانک وام دریافت نمایند. در این نوع وام، امکان دریافت تسهیلات تا سقف 750 میلیون تومان برای شهرهای عظیم و 500 میلیون تومان برای شهرهای کوچک وجود دارد. خوب است بدانید که با پرداخت این تسهیلات، ملک خریداری شده در رهن بانک قرار می گیرد. با این حساب سن بنا نباید بیشتر از25 سال باشد.

اشخاص حقیقی بالای 18 سال که سابقهٔ چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور را نداشته و نتیجهٔ ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی آن ها توسط بانک تایید شده است، شرایط دریافت وام مسکن از بانک سامان را دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1499

به "سه میان بر برای خانه دار شدن خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه میان بر برای خانه دار شدن خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید