ساحل مخفی ماریتا؛ ساحلی که با انفجار نظامی بدنیا آمد

به گزارش مجله تور یک روزه، از زمانیکه ساحل مخفی ماریتا مکزیک marietas islands بعنوان پارک ملی و منطقه حفاظت شده شناخته شد، ماهیگیری و شکار گونه های مختلف جانوری در این مناطق توسط دولت مکزیک ممنوع اعلام گشت و به همین سبب، افراد زیادی برای تفریح به این جزایر سفر می کنند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا شما را هرچه بیشتر با زیبایی و اسرار ساحل مخفی ماریتا مکزیک آشنا کنیم.

ساحل مخفی ماریتا؛ ساحلی که با انفجار نظامی بدنیا آمد

فهرست مطالب

آشناییاز انفجار یک بمب نظامی بوجود آمدآرامشی که به جزیره بازگشت

آشنایی

طی چند سال اخیر، جزایر ماریتا تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری مکزیک و محلی دیدنی و جذاب برای گردشگر ها شده است. البته علاوه بر زیبایی، این محبوبیت بیشتر بدلیل وجود گونه های غنی جانوری مثل نهنگ گوژپشت، دلفین و سفره ماهی است. در میان عجایب بسیار این جزایر، ساحل عشق بیشتر توجه ها را به خود جلب کرد؛ ساحلی که در یک غار حفره مانند مخفی شده و فقط با شنا کردن از یک راستا تونلی کوتاه و باریک قابل دسترسی است.

از انفجار یک بمب نظامی بوجود آمد

این ساحل به صورت طبیعی بوجود آمده است، ولی براساس گزارش ها، حفره ای که در پایین ساحل وجود دارد، توسط انسان و به صورت مصنوعی درست شد. جزایر ماریتا در اصل به علت فعالیت های طولانی آتشفشانی و طی هزاران سال قبل رفته رفته به این شکل در آمده اند. به علت اینکه در گذشته این جزایر غیر مسکونی و کاملا خالی از سکنه بودند، قبل از شروع جنگ جهانی اول، دولت مکزیک از این منطقه به عنوان هدف تمرینی سلاح های خود استفاده می کرد.

آرامشی که به جزیره بازگشت

انفجارهای زیاد ولی کنترل شده و دقیق دولت، چندین غار بزرگ و صخره های جالبی را ایجاد کردند. گفته شده است که این ساحل پنهان marietas islands در نتیجه این انفجارها و فرسایش های طبیعی صخره های این منطقه بوجود آمد. به علت اعتراض های بین المللی که توسط یک دانشمند به نام ژاک ایو کوستو در اواخر دهه 1960 میلادی صورت گرفتند، دولت مکزیک این جزایر را به عنوان پارک ملی و منطقه محافظت شده گفت. هم اکنون هرنوع فعالیت انسانی در این منطقه غیر مجاز بوده و فقط چند شرکت گردشگری گردشگری با کسب مجوزهای مربوطه اجازه دارند تا گردشگران را به این جزایر ببرند.

در ادامه بخوانیدبرخی جاذبه های کمتر شناخته شده در مکزیکمنبع: همگردی
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1418

به "ساحل مخفی ماریتا؛ ساحلی که با انفجار نظامی بدنیا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل مخفی ماریتا؛ ساحلی که با انفجار نظامی بدنیا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید