خبرنگاران هشت پروژه عظیم جهش فراوری در زنجان به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله تور یک روزه، زنجان - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال جاری با بهره برداری از هشت پروژه جهش فراوری حجم سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده استان به بیش از 6 هزار میلیارد تومان می رسد.

خبرنگاران هشت پروژه عظیم جهش فراوری در زنجان به بهره برداری می رسد

ناصر فغفوری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری، با اشاره به آمار وزارت صنعت و معدن که امروز منتشر شد، گفت: در نیمه نخست سال 98 تعداد 75 پروانه بهره برداری در زنجان صادر شد که در 6 ماه امسال به 76 فقره رسید همچنین از نظر سرمایه گذاری در نیمه سال قبل 154 میلیارد تومان بود که در 6 ماه نخست امسال 945 میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی به بهره برداری رسید.

وی توضیح داد: در امسال با وجود اینکه بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی در نیمسال دوم به بهره برداری خواهند رسید، نسبت به سال گذشته پنج برابر از نظر میزان سرمایه گذاری تا به امروز افزایش داشته است.

فغفوری گفت: در زمینه اشتغالزایی در نیمه اول سال گذشته 688 نفر اشتغالزایی ایجاد شد در حالی که در 6 ماهه نخست امسال یکهزار و 588 نفر اشتغالزایی را شاهد هستیم که 131 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است که درواقع همه اینها نشان از ظرفیت استان و توانایی بخش خصوصی در استان زنجان دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: از نظر صدور جواز تاسیس، با وجود شرایط سخت مالی در نیمه اول سال 98، تعداد 442 فقره جواز تاسیس صادر شد که در 6 ماهه امسال، 665 فقره صادر شده و به لحاظ تعدادی 52 درصد در این زمینه رشد را شاهد هستیم که نشان از انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان است.

فغفوری ابراز کرد: از نظر سرمایه گذاری پیش بینی صدور مجوزها نیز در 6 ماهه سال گذشته سه هزار 491 میلیارد تومان و در نیمه اول امسال 9 هزار و 951 میلیارد تومان بود که 185 درصد از لحاظ سرمایه گذاری رشد نموده است.

این مسوول گفت: اشتغال پیش بینی شده از جواز تاسیس های صادره نیز در 6 ماهه سال گذشته هشت هزار و 506 نفر بود که تا نیمه امسال به 15 هزار و 296 نفر رسید که شاهد رشد 80 درصدی هستیم.

وی یادآور شد: با اخذ پروانه بهره برداری برای شرکت اطلس جین و البرز ناب آرش که به تنهایی 200 میلیون دلار سرمایه گذاری مشارکتی با ترکیه دارد و به تنهایی بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با قدردانی از سرمایه گذاران استان و مسوولان مربوطه در این راستا، اضافه کرد: خبرهای خوب در حوزه صنعت استان موجب امیدواری بوده که زحمت عظیم آن به عهده بخش خصوصی بوده است.

وی توضیح داد: از کارگروه تسهیل استان درخواست داریم، مجوز ورود موقت را با مشخص تکلیفی که میزان برطرف تعهد است به طور رسمی ابلاغ نمایند همچنین مجوز عرضه در بورس برای فلز روی که به هیچ عنوان توجیه مالی ندارد به طور صریح برداشته گردد چون خریدار ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1218

به "خبرنگاران هشت پروژه عظیم جهش فراوری در زنجان به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشت پروژه عظیم جهش فراوری در زنجان به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید