خبرنگاران ماجرای باز کردن یک راه روستایی در جیرفت

به گزارش مجله تور یک روزه، جیرفت - خبرنگاران - عکسی از جهت برفی روستای جِشار جیرفت در شبکه های اجتماعی منتشر شد با این توضیح که اداره کل راهداری جنوب کرمان برای باز کردن این راه اقدامی انجام نداده، اما روابط عمومی راهداری گفت روستای ذکر شده خالی از سکنه بوده و اولویت با مناطق سیل زده است.

خبرنگاران ماجرای باز کردن یک راه روستایی در جیرفت

به گزارش دریافتی شامگاه جمعه خبرنگاران، علی سعیدی مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در مورد عکس مربوط به جاده برفگیر روستای جِشار جیرفت گفت: با توجه و احترام به خواسته مردم در مناطق روستایی به ویژه مردم این منطقه که تردد آسان و ایمن از حقوق طبیعی ساکنان هر منطقه ای است اما با توجه به درگیری بیش از یک ماهه راهداران و دستگاه های راهداری در چندین سیلاب فروردین ماه امسال، عملیات بازگشایی راه ها توسط اداره راهداری شهرستان بر اساس هماهنگی بخشداران و فرمانداری اولویت بندی و انجام می شود.

وی افزود: اهالی جشار در مورد مسدود شدن این راه روستایی هیچ نامه و درخواستی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت ارسال نکرده اند و تنها درخواست دهیار روستای گرزماند جبالبارز با پیوست نامه بخشدار این بخش در مکاتبه فرماندار جیرفت به اداره راهداری شهرستان ارسال شده است که با توجه به وقوع سیلاب و تصمیم ستاد بحران شهرستان مبنی بر رفع نواقص نقاط حادثه خیز سیلابی، با توجه به فوریت و ضرورت در تاریخ های قبل و عملیات ترمیم مناطق آسیب دیده در بخش مرکزی و اسماعیلی کار تیغ زنی راه گرزماند و دیگر مناطق در اولویت قرار گرفت.

وی شرح داد: روستای ذکر شده که تصاویر آن درفضای مجازی منتشر شده، روستایی خالی از سکنه است و با توجه به اینکه این مهم را هم رد نمی کنیم که برخی مردم برای سرکشی از منطقه در یک روز با توجه به شرایط آب و هوایی قصد عزیمت به منطقه را دارند اما باید این مساله را در نظر داشت که بازگشایی یک راه روستایی با جمعیت 300 تا 400 خانوار در اولویت است نه تردد چند خانواده برای سرکشی و گردش در این ایام آن هم در منطقه ای که غیر مسکونی است.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان داشت: همچنین با توجه به حجم بارندگی های امسال بیش از450 کیلومتر راه روستایی فقط در حوزه شهرستان جیرفت طی چند مرحله توسط اداره راهداری جیرفت بازگشایی و تیغ زنی شده است که در اولویت این مجموعه، راه های روستاهای دارای سکنه و رفع مشکل مردم این مناطق است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روستاهای خالی از سکنه زیادی در حوزه گسترده جیرفت داریم که با توجه به حجم بالای برف و سیلاب در دیگر مناطق و راه های اصلی، بازگشایی و تیغ زنی راه های مناطق بدون سکونت در اولویت های دوم و سوم راهداری است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات ویژه، راه های روستایی همچون جشار هم تیغ زنی شود.

سعیدی گفت: مجموعه راهداری در شهرستان جیرفت و در مجموعه جنوب استان کرمان ثابت کرده بعنوان فعالان خط مقدم خدمت به مردم بوده و در دل خطر به مردم خدمت رسانی کرده است و برخی با هر گونه پاداشی حاضر نیستند جان خود را به خطر بیاندازند.

وی افزود: پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان هر گونه اطلاع رسانی از طرف مردم به مجموعه راهداری را ارج نهاده و از اطلاع رسانی های مستقیم، به موقع و خارج از کنایه های غیرمنصفانه استقبال می کنند و در راه چاره مشکل حتی خارج از برنامه معمول و تقویم کاری، بدون منت اقدام خواهند کرد.

شماره تلفن 141 مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان به صورت شبانه روزی درخواست ها و گزارش های مردم و رانندگان را دریافت می کند.

جنوب کرمان با اینکه یکی از مناطق گرمسیر و نیمه بیابانی کشور به شمار می رود، مناطق کوهستانی و برفگیر هم دارد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 925

به "خبرنگاران ماجرای باز کردن یک راه روستایی در جیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماجرای باز کردن یک راه روستایی در جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید