خبرنگاران طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اصفهان تا انتها نوروز ادامه دارد

به گزارش مجله تور یک روزه، اصفهان- خبرنگاران- مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر صنوف این منطقه تا خاتمه ایام نوروز 1400 ادامه دارد.

خبرنگاران طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اصفهان تا انتها نوروز ادامه دارد

جواد محمدی فشارکی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای نظارت و بازرسی از صنوف برای ممانعت از گران فروشی گفت: در شهرستان اصفهان 120 هزار واحد صنفی وجود دارد که طبق برنامه ای که به صورت دفترچه برای بازرسان تهیه شده است از قبل تا انتها نوروز در چهار مرحله صنوف دسته بندی شده اند و طبق آن سرکشی و بازرسی ها صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: طرح تشدید و نظارت و بازرسی از کالاهای ضروری و مایحتاج مردمی از 20 بهمن شروع شده است و آخر تعطیلات نوروز سال آینده ادامه داد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: در مجموعه مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان فقط 87 نفر بازرس وظیفه نظارت بر 120 هزار واحد صنفی را بر عهده دارند.

وی توضیح داد: 50 هزار و 355 بازرسی از 20 بهمن ماه تا 22 اسفند ماه جاری داشتیم که 791 پرونده به همین دلیل به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

محمدی فشارکی در پاسخ به اینکه تشکیل پرونده تعزیراتی چه میزان در کاهش تخلفات تاثیرگذار است، گفت: عوامل مختلفی در این گونه مسائل دخیل هستند اما تشکیل پرونده تعزیراتی و احکام تعزیرات پیش گیرنده تخلفات نیست و علت آن هم نقص بعضی قوانین وضع شده و ضعف قانونگذار است که نمایندگان مجلس باید نسبت به تغییر آنها اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه 11 دایره رسیدگی در نظارت و بازرسی وجود دارد، گفت: هم اینک دایره قاچاق و احتکار قوانین بازدارنده خوبی دارد و اعمال قانون تخلفات کمتری را رقم می زند چنانچه در ماه های گذشته سالجاری 105 میلیارد تومان ارزش کشفیات قاچاق داشته ایم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 350 هزار و 300 مورد بازرسی و 6 هزار و 790 پرونده تعزیرات تشکیل داده ایم که ارزش ریالی پرونده 153میلیارد تومان بوده است اما اگر مجدد به همین واحدهای جریمه شده سرکشی کنیم شاهد تخلفاتی چه بسا بیشتر خواهیم بود که همین امر نشان دهنده کافی نبودن قوانین بازدارنده است.

حدود 220 هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1492

به "خبرنگاران طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اصفهان تا انتها نوروز ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اصفهان تا انتها نوروز ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید