خبرنگاران دلیل عدم واریز بیمه بیکاری افراد چیست؟

به گزارش مجله تور یک روزه، تهران - خبرنگاران - مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم واریز بیمه بیکاری اسفندماه مشمولان بیمه بیکاری کرونا را ثبت شماره حساب نادرست بعضی افراد دانست.

خبرنگاران دلیل عدم واریز بیمه بیکاری افراد چیست؟

مسعود بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درباره عدم واریز بیمه بیکاری، بیکاران کرونا، گفت: از میان مشمولان بیکاری اسفندماه ماه سال جاری که مقرر شد شماره حساب خود را ارسال نمایند، شماره حساب 91 هزار و 656 نفر مشکل داشت.

وی اضافه نمود: شماره حساب بعضی افراد مشکل داشته و با کدملی آنها همخوانی نداشت یا اینکه خارج از 6 بانک عاملی که اعلام شد شماره شبا ارسال کردند.

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار گفت: برای این افراد پیامک فرستادیم که شماره حساب خود را اصلاح نمایند که 72 هزار و 317 نفر تا روز گذشته این کار را انجام دادند که لیست این افراد برای تامین اجتماعی ارسال کردیم تا برای واریز مقرری به سازمان برنامه و بودجه فرستاده گردد اما 19 هزار و 339 نفر هنوز اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

وی اظهارداشت: 200 هزار و 532 نفر از بیکاران کرونا در فروردین ماه نیز شماره شبای خود را فرستادند اما همچون اسفندماه 70 هزار و 683 نفر شماره شبای نادرست اعلام نموده بودند که با دریافت پیامک اصلاح شماره حساب 59 هزار و 502 نفر اصلاح لازم را انجام دادند و مابقی نیز هنوز شماره حساب صحیح را ارسال نکردند.

بابایی گفت: البته فایل اطلاعاتی اصلاح شده متقاضیان بیمه بیکاری فروردین ماه را به سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور ارسال کردیم تا در زمان تعیین شده واریز مقرری آنها انجام گردد.

وی درباره پرداخت بیمه بیکاری، بیکاران کرونا در اسفندماه گفت: آمار پرداخت بیمه بیکاری کرونا در اختیار سازمان برنامه و بودجه است، اما براساس اعلام این سازمان 103 هزار نفر مقرری بیکاری کرونا در اسفند را دریافت کردند و لیست تکمیلی 46 هزار نفر دیگر نیز برای این سازمان ارسال شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار گفت: مشمولان بیمه بیکاری در اسفندماه 371 هزار و 340 نفر بود که بخشی از کارفرماها لیست بیمه ارسال نموده بودند و براین اساس 241 هزار نفر مشمول نهایی بیمه بیکاری کرونا بود و در حال حاضر لیست 150 هزار مشمول بیمه بیکاری کرونا در اسفند ماه در اختیار سازمان برنامه و بودجه است.

وی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیمه بیکاری مشمولان ناشی از شیوع کرونا از اسفند 98 تا سرانجام اردیبهشت 99 را تحت پوشش قرار داده است و هنوز مصوبه دیگری در این زمینه وجود ندارد.

بابایی درخصوص مبلغ واریزی بیمه بیکاری کرونا گفت: تاکید ما بر پرداخت مطابق با قانون (بند ب ماده هفت قانون کار) بوده است اما مبلغ واریزی بنابر صلاحدید سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور بوده است که براساس اعلام مشمولان منطبق با قانون نبوده است.

وی اضافه نمود: مقرر شده بود پرداخت بیمه بیکاری اسفندماه در دو مرحله انجام گردد که یک مرحله آن انجام شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار درباره پرداخت بیمه بیکاری مشمولان در فروردین و اردیبهشت ماه گفت: لیست کامل مشمولان در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته است و قرار است این سازمان پالایش تعداد عائله را انجام می دهد و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می دهد اما زمان واریز آن تعیین نیست.

وی همچنین درباره بیمه بیکاری در ماه های آینده نیز گفت: در خردادماه پرداخت بیمه بیکاری فرایند قانونی می گردد و افراد باید حتما سابقه پرداخت بیمه منطبق با قانون باشد و مبلغ پرداختی نیز برعهده سازمان تامین اجتماعی است که مطابق قانون پرداخت می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1040

به "خبرنگاران دلیل عدم واریز بیمه بیکاری افراد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دلیل عدم واریز بیمه بیکاری افراد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید