خبرنگاران برخورد روسیه با ناقضان قرنطینه آغاز شد؛ 500 نفر تحت پیگیرد قرار گرفتند

به گزارش مجله تور یک روزه، مسکو - خبرنگاران - وزارت کشور روسیه گفت: بیش از 500 نفر به دلیل نقض قوانین قرنطینه که برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در این کشور به اجرا درآمده است تحت پیگیرد قانونی قرار گرفته اند.

خبرنگاران برخورد روسیه با ناقضان قرنطینه آغاز شد؛ 500 نفر تحت پیگیرد قرار گرفتند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز شنبه خبرنگار خبرنگاران از مسکو، ایرینا ولک نماینده رسمی این وزارتخانه به رسانه ها گفت: این افراد که اکثرا به تازگی از خارج به روسیه بازگشته اند رژیم خود انزوایی یا قرنطیه 14 روزه برای اطمینان از عدم انتشار کرونا به دیگران را نقض کرده اند.

به گفته وی، روزانه 10 هزار افسر پلیس درگیر این طرح هستند و براجرای صحیح این قانون نظارت دارند.

گفتنی است، روسیه چند روز پیش قانونی را تصویب کرد که ناقضان قرنطینه به مدت پنج تا هفت سال زندانی خواهند شد با این وجود معلوم نیست این افراد با جریمه نقدی روبرو خواهند شد یا راهی زندان می شوند چرا که برخی از رسانه ها در روسیه مدعی شده اند که متخلفانی که کرونا ندارند در نخستین تخلف نیم تا دو میلیون روبل جریمه خواهند شد یا اینکه بنا به نظر قضات دادگاه راهی زندان می شوند.

روس های بالای 60 سال هم اجازه خروج از منزل را ندارند با این حال مشاهدات خبرنگار خبرنگاران در مسکو نشان می دهد که با توجه به بهبود هوای مسکو، بسیاری از افراد سالخورده برای پیاده روی از خانه خارج شده اند و قرنطینه را چندان جدی نگرفته اند.

شهردار مسکو امروز پنجشنبه دستور تعطیلی مراکز تجاری و بسیاری از مراکز تجمع خانواده ها را صادر کرده است و از دوشنبه اول هفته آینده میلادی روسیه در راستای مبارزه با شیوع کرونا به مدت یک هفته در تعطیلات رسمی قرار خواهد گرفت.

این تعطیلات را پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز در نطق تلویزیونی ایراد کرد و از مردم روسیه خواست ضمن اینکه به مغازه ها یورش نبرند در خانه بمانند چرا که به گفته وی، تنها راه مبارزه با این بیماری، ماندن در خانه ها است.

براساس آخرین اطلاعات بدست رسیده، تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در روسیه به 840 نفر رسیده است که از این تعداد 546 نفر از آنان در مسکو هستند.

تا امروز 38 نفر در روسیه بهبود یافتند و سه نفر نیز جان خود را از دست داده اند و حدود 139 هزار نفر تحت نظارت پزشکان قرار دارند.

در جهان نیز کرونا همچنان به پیشروی خود ادامه می دهد و 170 کشور جهان درگیر این ویروس هستند و تا لحظه انتشار این خبر بیش از 480 هزار نفر به کرونا آلوده شده و بیش از 21 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 870

به "خبرنگاران برخورد روسیه با ناقضان قرنطینه آغاز شد؛ 500 نفر تحت پیگیرد قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برخورد روسیه با ناقضان قرنطینه آغاز شد؛ 500 نفر تحت پیگیرد قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید