خبرنگاران اراده عراقی ها معین کننده فرایند انتخابات است

به گزارش مجله تور یک روزه، بغداد - خبرنگاران- نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق تاکید نمود که این اراده عراقی ها و نه جامعه بین المللی است که فرایند انتخابات پارلمانی زودهنگام آینده این کشور را مشخص خواهد نمود.

خبرنگاران اراده عراقی ها معین کننده فرایند انتخابات است

به گزارش خبرنگاران، جنین پلاسخارت رئیس دفتر سازمان ملل متحد در عراق پنجشنبه شب بعد از ملاقات با اعضای کمیسیون عالی انتخابات این کشور در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد گفت: سازمان ملل از انتخابات عراق حمایت فنی می نماید و این کمیسیون با چالش های زیادی روبرو بوده اما توانسته است از آنها عبور کند.

وی اضافه کرد: سازمان ملل جای کمیسیون را نخواهد گرفت و از انتخابات تا این لحظه از جنبه فنی حمایت می نماید.

پلاسخارت گفت: نقش ما در انتخابات، اشراف و نظارت و رسیدگی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دولت عراق برای پاسداری از سلامت انتخابات درخواستی به شورای امنیت داده است و این امر می تواند به شیوه های مختلفی انجام گردد.

پلاسخارت درعین حال توضیح داد: شورای امنیت هیچ تصمیمی درباره مشارکت خود در انتخابات عراق نگرفته است لذا ما منتظر تصمیم شورای امنیت هستیم و نظارت بر فرایند انتخابات در بسیاری از کشورها انجام می گردد.

وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه در جریان ملاقات رئیس دفتر اتحادیه اروپا در بغداد از ارسال نخستین نامه کشورش به شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با نظارت بر انتخابات پارلمانی زودهنگام آینده عراق اطلاع داد و گفت که درصدد ارسال دومین نامه است.

دولت عراق در جلسه اواخر آذرماه خود به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، با معین روز دهم اکتبر آینده (18 مهر) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور موافقت کرد.

پیش از این نخست وزیر عراق روز ششم ژوئن آینده (16 خرداد) را به عنوان روز برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور معین نموده بود.

رایزنی ها و گام های احزاب و جریان های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از نزدیک به چهار ماه پیش برای ورود به این انتخابات شروع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1421

به "خبرنگاران اراده عراقی ها معین کننده فرایند انتخابات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اراده عراقی ها معین کننده فرایند انتخابات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید