آشنایی با جاذبه های ورزشی در کانادا

به گزارش مجله تور یک روزه، کانادا کشوری پهناور با طبیعتی زیبا و مردمانی مهمان نواز است. این کشور علاوه بر جاذبه های طبیعی و فرهنگی فراوان، دارای جاذبه های ورزشی بسیاری نیز می باشد که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین و برترین جاذبه های ورزشی کانادا خواهیم پرداخت:

آشنایی با جاذبه های ورزشی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ورزش های زمستانی

کانادا به دلیل آب و هوای سرد و برفی در بخش های شمالی، یکی از بهترین مقاصد جهان برای ورزش های زمستانی است. از مهمترین ورزش های زمستانی که می توان در کانادا تجربه کرد می توان به اسکی، اسنوبرد، هاکی یخ، اسکیت برفی و غیره اشاره کرد.

مناطق اسکی

کانادا دارای مناطق اسکی متعددی است که از معروف ترین آن ها می توان به ویستلر در کلمبیای بریتیش، بانف در آلبرتا و ترمبل در انتاریو اشاره کرد. این مناطق دارای پیست های اسکی متنوع برای تمام سطوح، امکانات اقامتی و رفاهی فراوان و مناظر زیبای طبیعی هستند و هر ساله اسکی بازان حرفه ای و تفریحی زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کنند.

هاکی یخ

ورزش محبوب هاکی یخ نیز در کانادا طرفداران زیادی دارد. تیم ملی هاکی یخ کانادا یکی از قدرت های اصلی این رشته در سطح جهانی است. شهرهایی چون تورنتو، مونترال، ونکوور و اتاوا دارای تیم های مطرح هاکی یخ هستند و مسابقات حرفه ای بسیاری در ورزشگاه های آنها برگزار می شود. علاوه بر آن، دریاچه ها و رودخانه های یخ زده کانادا فرصت مناسبی برای هاکی یخ تفریحی ایجاد می کنند.

ورزش های آبی

با توجه به وجود دریاچه ها و رودخانه های فراوان، کانادا یکی از بهترین مکان ها برای ورزش های آبی نیز محسوب می شود.

قایقرانی

قایقرانی یکی از ورزش های پرطرفدار در میان کانادایی ها است که در دریاچه اونتاریو و رودخانه هایی مانند فریزر و سنت لورانس به طور گسترده انجام می شود. مسابقات قایقرانی متعددی نیز در این مناطق برگزار می گردد.

ماهیگیری

ماهیگیری نیز یکی دیگر از جاذبه های ورزشی کانادا است که در دریاچه های بزرگ و رودخانه ها امکان پذیر است. انواع ماهی های آب شیرین از جمله قزل آلای رنگین کمان در آب های کانادا یافت می شود.

شنا و واتر پارک

شنا در دریاچه ها و استخرهای عمومی و واترپارک ها نیز از دیگر جاذبه های ورزشی آبی کانادا محسوب می شود. شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال دارای واترپارک های مجهزی هستند که می توان در آنها به تفریحات آبی پرداخت.

پارک های ملی و فضای باز

پارک های ملی و فضاهای باز کانادا نیز فرصت های فراوانی برای فعالیت های ورزشی و تفریحی فراهم می کنند:

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از بهترین راه ها برای دیدن طبیعت کانادا و حرکت در پارک های ملی آن است. مسیرهای دوچرخه سواری فراوانی در سراسر کانادا وجود دارد که امکان دوچرخه سواری تفریحی یا حرفه ای را فراهم می کند.

پیاده روی

پیاده روی در طبیعت بکر پارک های ملی کانادا و دیدن جاذبه های طبیعی آن مانند آبشارها، دره ها و کوه ها لذت بخش است. مسیرهای پیاده روی متعددی با سطوح دشواری متفاوت در پارک های ملی وجود دارد.

کوهنوردی

کوه های کانادا از جمله رشته کوه راکی در غرب کشور فرصت های عالی برای کوهنوردی و صعودهای ورزشی فراهم می کنند. کوهنوردان می توانند مسیرهای متعددی با سطوح دشواری متفاوت را برای صعود در این کوه ها انتخاب کنند.

ورزشگاه ها

کانادا دارای ورزشگاه ها و زمین های ورزشی مجهزی است که میزبان مسابقات حرفه ای و رویدادهای ورزشی بزرگی در سطح بین المللی بوده اند:

استادیوم راجرز

این ورزشگاه فوتبال در تورنتو که خانه تیم تورنتو بلو جیز می باشد، میزبان بازی های فوتبال و کنسرت های موسیقی بزرگی بوده است.

استادیوم بی سی

این ورزشگاه چندمنظوره در ونکوور که خانه تیم فوتبال بی سی لاینز و تیم هاکی ونکوور کاناکس می باشد، در المپیک زمستانی 2010 میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بوده است.

استادیوم اولیمپیک مونترآل

این ورزشگاه در مونترآل که خانه تیم هاکی مونترال کانادینز است، در المپیک تابستانی 1976 مراسم افتتاحیه را میزبانی کرد.

نتیجه گیری

در مجموع می توان گفت کانادا با داشتن طبیعت بکر و زیبا و امکانات ورزشی فراوان، یکی از بهترین مقاصد جهان برای گردشگران علاقمند به فعالیت ها و تفریحات ورزشی است. از ورزش های زمستانی گرفته تا ورزش های آبی و فعالیت در فضای باز، هر علاقمند به ورزش می تواند در کانادا بهترین تجربیات را داشته باشد. پس اگر علاقمند به سفرهای ورزشی هستید، کانادا را در برنامه سفرهای آینده خود قرار دهید.

انتشار: 30 مهر 1402 بروزرسانی: 30 مهر 1402 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 786

به "آشنایی با جاذبه های ورزشی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های ورزشی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید