فراوری سریع و ارزان ماشین چمنی زنی با فناوری چاپ سه بعدی

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، این ماشین چمن زنی توسط دستگاه چاپ سه بعدی به نام Cheetah ساخته شده و به نظر می رسد با توجه به قیمت مناسب و فراوری سریع، به زودی وارد بازار گردد.

فراوری سریع و ارزان ماشین چمنی زنی با فناوری چاپ سه بعدی

Cheetah به اندازه یک گاراژ کوچک منزل است اما به گفته مخترع آن، در مقایسه با چاپگرهای سه بعدی رایج رومیزی 12 بار سریعتر چاپ می نماید. در عین حال قیمت وسایلی که از طریق این چاپگر نسبتا عظیم فراوری می گردد یک دهم هزینه چاپگرهای مشابه رایج است.

لوله ای که در این چاپگر سه بعدی برای فراوری وسایلی نظیر ماشین چمن زنی تعبیه شده 3 میلیمتر قطر دارد حال آنکه لوله ویژه چاپگرهای مشابه تنها نیم میلیمتر قطر دارند. همین مساله در بالا بودن سرعت فرآیند چاپ در این دستگاه نقش زیادی دارد.

یکی از مهمترین نکاتی که در ماشین چمن زنی فراوری شده توسط این دستگاه دیده می گردد، ماده به کار رفته در ساخت آن است. برخلاف ماده رایجی که در چاپگرهای سه بعدی برای ساخت وسایل مختلف استفاده می گردد، این ماشین چمن زنی با ماده ای موسوم به گرانول ABS فراوری شده، ماده ای که به مراتب قیمت کمتری نسبت به مواد رایج در سایر چاپگرها دارد.

این ماشین چمن زنی تنها در 9 ساعت ساخته شده که نشان از سرعت عمل قابل توجه دستگاه چاپ سه بعدی است. از نکات قابل ذکر این فناوری جدید، ظرافت و دقتی است که در ساخت بخش های مختلف وسایل مورد نظر به کار گرفته می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 964

به "فراوری سریع و ارزان ماشین چمنی زنی با فناوری چاپ سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سریع و ارزان ماشین چمنی زنی با فناوری چاپ سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید