تنش در روابط طرابلس - بانگی با اخراج 6 دیپلمات لیبیایی

به گزارش مجله تور یک روزه، اخراج 6 دیپلمات لیبی از آفریقای مرکزی، رابطه دولت طرابلس و بانگی را متشنج کرد

تنش در روابط طرابلس - بانگی با اخراج 6 دیپلمات لیبیایی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، رسانه های جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کردند : 6 دیپلمات لیبیایی که با یک ففرایند هواپیمای مغربی وارد فرودگاه بین المللی بانگی(پایتخت آفریقای مرکزی) شده بودند، گذرنامه هایشان مصادره شد و از این کشور اخراج شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته دیپلمات های لیبیایی، سفر آنان به آفریقای مرکزی بر اساس اصول حاکم بر دیپلماسی جهانی اجرا شده بود، اما به محض ورود شان به این کشور، مسئولان مربوطه درباره صحت گذرنامه های آنان تردید کردند.

به نوشته پایگاه خبری الوسط - لیبیا، 6 دیپلمات لیبیایی دستگیر شدند و در هتلی در پایتخت آفریقای مرکزی اسکان و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفتند.

سفیر لیبی که یکی از اعضای این هیئت دیپلماتیک بود، به این اقدام مقامات جمهوری آفریقای مرکزی اعتراض کرد اما یک روز پس از بازداشت این دیپلمات ها، مقامات بانگی با یک ففراینده هواپیمای مغربی آنان را از جمهوری آفریقای مرکزی اخراج کردند.

این اقدام آفریقای مرکزی پس از آن صورت گرفت که دولت طرابلس، عیسی عمر بارونی را به عنوان سفیر لیبی در بانگی معرفی کرد و مقامات جمهوری آفریقای مرکزی با این انتصاب موافقت کرده بودند.

دولت آفریقای مرکزی در سال 2018 دولت طرابلس که مورد تائید سازمان ملل و جامعه جهانی است، به رسمیت نشناخت و به دولت طبرق (حاکم بر شرق لیبی و حامی ژنرال حفتر) متمایل شد.

طرابلس از سال گذشته میلادی دولت آفریقای مرکزی را متهم کرده است که در فرایند تعیین سفیر جدید لیبی در بانگی مانع تراشی می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1251

به "تنش در روابط طرابلس - بانگی با اخراج 6 دیپلمات لیبیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در روابط طرابلس - بانگی با اخراج 6 دیپلمات لیبیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید