ترامپ شرایط اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

به گزارش مجله تور یک روزه، رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه شرایط اضطرار ملی در قبال ایران را که نخستین بار در سال 1995 اعلام شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

ترامپ شرایط اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه شرایط اضطراری در قبال ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

ترامپ در این بیانیه خاطرنشان نموده رئیس جمهور وقت آمریکا در تاریخ 15 مارس 1995 به منظور مقابله با تهدیدغیرمعمول و فوق العاده ای که اقدامات و سیاست های دولت ایران متوجه آمریکا می نماید برای نخستین بار شرایط اضطراری اعلام نموده است.

رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه خاطرنشان نموده که شرایط اضطرار ملی درباره ایران که واشنگتن اولین بار روز 15 مارس 1995 اعلام نموده، بایستی بعد از 15 مارس سال 2020 نیز ادامه پیدا نمایند.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور آمریکا روز 15 مارس 1995 به موجب فرمان اجرایی شماره 12975 و به منظور رسیدگی به تهدیدهای غیرمعمول و فوق العاده ای که اقدامات و سیاست های حکومت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده ایجاد می نمایند، در ارتباط با این کشور شرایط اضطرار ملی اعلام نمود.

ترامپ خاطرنشان نموده رئیس جمهور وقت آمریکا، روز 6 ماه مه 1995، با امضای یک فرمان اجرایی دیگر تحریم های جامعی را علیه ایران وضع نموده است.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه به یادداشت خود برای سرانجام دادن به مشارکت آمریکا در برجام اشاره نموده و ایران را به اشاعه موشکی، فعالیت های مخرب در منطقه و حمایت از گروه های تروریستی متهم نموده است.

ترامپ تأکید نموده است: به همین دلیل، شرایط اضطراری اعلام شده در تاریخ 15 مارس 1995 بایستی بعد از 15 مارس 2020 اجرا شوند. بنابراین، اینجانب طبق بند 202 (د) از قانون اضطرار ملی، شرایط اضطرار ملی درباره ایران که در فرمان اجرایی شماره 12957 اعلام شده را برای یک سال تمدید می کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 832

به "ترامپ شرایط اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ شرایط اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید