ترامپ معترضان آمریکایی را آشوبگران زشت خواند

به گزارش مجله تور یک روزه، رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات توهین آمیز خود علیه معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس، آن ها را آشوبگران زشت خواند.

ترامپ معترضان آمریکایی را آشوبگران زشت خواند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در پیامی توئیتری شهروندانی که در ایالت واشنگتن در اعتراض به قتل جورج فلوید توسط پلیس به خیابان ها آمده اند را آشوبگران زشت خواند و از فرماندار ایالت واشنگتن و شهردار سیاتل خواست که با آن ها برخورد نمایند.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: جِی اینسلی فرماندار چپ افراطی ایالت واشنگتن و شهردار سیاتل، طوری به بازی گرفته شده و دست انداخته شده اند که هرگز کسی در کشور فوق العاده ما شاهد چنین چیزی نبوده است.

وی اضافه کرد: همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر این کار را نکنید، من انجامش می دهم. این یک بازی نیست. این آشوبگران زشت باید فوراً متوقف شوند. بجنبید!

دو هفته قبل یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز اعتراضات تا به امروز چندین بار به صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید نموده است. وی اصرار دارد که برای سرکوب اعتراضات، علاوه بر نیرو های پلیس و نیرو های گارد ملی آمریکا از نیرو های ارتش نیز استفاده کند.

ترامپ دوشنبه گذشته در اوج اعتراضات علیه نژادپرستی ساختاری در آمریکا، در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالت های این کشور اظهار داشت که دولتش میخواهد هزاران نفر از معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را بازداشت و اعتراضات را به شدت سرکوب کند.

روز شنبه نشریه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع در کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ خواهان استقرار 10 هزار نیروی ارتش در پایتخت آمریکا برای یاری به سرکوب اعتراضات بوده است، اما ویلیام بار دادستان کل، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کاخ سفید با استقرار نیرو های رزمی ارتش در شهر واشنگتن مخالفت نموده و در نهایت ترامپ از تصمیم خود عقب نشینی نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1011

به "ترامپ معترضان آمریکایی را آشوبگران زشت خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ معترضان آمریکایی را آشوبگران زشت خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید