بررسی گزارش عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، جریمه 50 میلیونی برای محرومان 4 ساله

به گزارش مجله تور یک روزه، در دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، عملکرد سال 2020 و 2021 این ستاد مورد بررسی اعضای این ستاد قرار گرفت.

بررسی گزارش عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، جریمه 50 میلیونی برای محرومان 4 ساله

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این جلسه که به ریاست مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای برگزار گشت، دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد، در گزارش عملکرد این ستاد در دو سال گذشته گفت: در سال 2021 از ورزشکاران 25 فدراسیون 773 بار نمونه گیری بعمل آمد که 17 تخلف ثبت شد که البته دو مورد آن مربوط به امتناع ورزشکاران و یک مورد هم به نقض محرومیت ربط داشت. این در حالی است که در سال 2020 و از 416 نمونه گیری از 18 فدراسیون 14 تخلف به ثبت رسید که در مقایسه تعداد نمونه ها و تخلف اجرا شده، شرایط به سمت سالم سازی پیش می رود.

در ادامه این جلسه علی نژاد ضمن قدردانی از تلاش های خوب اجرا شده، بر صدور پاسپورت بیولوژیک برای ورزشکاران رشته های استقامتی و قدرتی در داخل کشور تاکید کرد و گفت: همانگونه که مطلع هستید، صدور این پاسپورت از 11 آبان با همکاری آزمایشگاه کشور قطر آغاز شده است، اما چون نمونه گیری از ورزشکاران رشته های استقامتی و قدرتی باید چهار بار در سال صورت بگیرد، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه و زمان با یکی از آزمایشگاه های مجهز داخلی این کار انجام شود.

موضوع بعدی که در این جلسه مورد تاکید اعضا قرار گرفت، جریمه نقدی برای ورزشکاران خاطی بود که مقرر شد ورزشکار متخلفی که چهار سال محروم می شود، ملزم به پرداخت 500 میلیون ریال جریمه نقدی شود.

در این جلسه، علی نژاد، غلامرضا نوروزی، محمود خسروی وفا، مجید شهیدی، علی رغبتی، مرتضی فلاح و فرزاد شارکی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1852

به "بررسی گزارش عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، جریمه 50 میلیونی برای محرومان 4 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی گزارش عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، جریمه 50 میلیونی برای محرومان 4 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید