با برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات، عملا برجامی وجود نخواهد داشت

به گزارش مجله تور یک روزه، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: ما نمی توانیم تا بی نهایت، منتظر عمل به تعهدات از سوی اروپا باقی بمانیم.

با برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات، عملا برجامی وجود نخواهد داشت

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمدجواد جمالی نوبندگانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجام از سوی ایران گفت: ما تمام کوشش خود را برای آنکه توافقنامه برجام حفظ گردد انجام داده و به تمام تعهداتمان به صورت یک طرفه عمل کردیم که البته این امر به تأیید سازمان بین المللی انرژی اتمی رسیده است.

او افزود: آمریکا در مقابل اقدامات اعتماد ساز ایران از برجام خارج شد و تحریم های ظالمانه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته و از تروریسم علیه ما حمایت کرد. اروپا هم در یک اقدام اعلام نشده طی همکاری با آمریکا از انجام تعهدات خود شانه خالی می نماید و اخیرا هم مواضع تندی علیه ایران اتخاذ نموده که نوعی فرار رو به جلو محسوب می گردد.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: همچنان روابط بانکی ایران محدود است و سوئیفت هم با ما کار نمی نماید، اما باز هم جمهوری اسلامی ایران گفت که کاهش تعهدات برجامی خود را در قالب بند های 22 و 32 برجام انجام می دهد تا اروپایی ها فرصتی برای جبران داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توضیح داد: ما ناچاریم گام پنجم و گام های بعدی کاهش تعهدات برجامی را برداریم و اروپا باید بداند که شرایط ما به گونه ای است که نمی توانیم بیش از این در حالت معلق باقی بمانیم.

او گفت: ما نمی توانیم تا مدت زمان بی نهایت منتظر اروپا بمانیم تا به تعهداتش عمل کند، بنابراین با ادامه شرایط فعلی گام پنجم را هم بر می داریم و فکر می کنم که با برداشتن این گام و رفتار های منفعلانه اروپا عملا برجام دیگر وجود خارجی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 686

به "با برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات، عملا برجامی وجود نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات، عملا برجامی وجود نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید