افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به بیش از 2100 کیلوگرم

به گزارش مجله تور یک روزه، یک رسانه آمریکایی به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از مرز 2100 کیلوگرم فراتر رفته است.

افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به بیش از 2100 کیلوگرم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرنگار وال استریت ژورنال روز آدینه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر بیان نمود که بر اساس گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران با 534 کیلوگرم افزایش نسبت به دوره سه ماهه قبلی به 2105 کیلوگرم رسیده است.

به گفته خبرنگار وال استریت ژورنال، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام نموده است که ذخایر آب سنگین ایران در دوره مورد آنالیز برای اولین بار از زمان کاهش تعهدات هسته ای ایران، بار دیگر به کمتر از 130 تن (حد معین شده در برجام) بازگشته است.

وی در توئیت دیگری افزوده است: آژانس می گوید بعضی پاسخ های ایران درباره کشف اورانیوم در تورقوزآباد با تحلیل های آژانس همخوانی دارد. با این حال، آژانس سؤالات مهم دیگری نیز دارد و اخیراً به ایران اطلاع داده است که توضیحات و اطلاعات بیشتری باید درباره این سؤالات به آژانس ارائه گردد.

بنا بر اعلام این رسانه، آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخش دیگری از گزارش خود اعلام نموده است که ایران برخلاف توافق هسته ای (برجام)، آماده سازی های لازم در راستای نصب سانتریفیوژهای پیشرفته را انجام داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1157

به "افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به بیش از 2100 کیلوگرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به بیش از 2100 کیلوگرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید