آموزش فعال سازی و استفاده از تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10

به گزارش مجله تور یک روزه، در این مطلب سعی داریم به شما چگونگی فعال سازی و استفاده از تاریخچه کلیپ بورد (Clipboard) در ویندوز 10 را آموزش دهیم تا بتوانید به محتوایی که رو نوشتی از آن ها تهیه کرده اید دسترسی داشته باشید.

آموزش فعال سازی و استفاده از تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس با دیپلم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

کلیپ بورد در واقع محیطی است که وقتی محتوایی را کپی می کنید، می توانید تمام آن ها را در این محیط مشاهده کنید. معمولا در گوشی های هوشمند چنین قابلیتی وجود دارد اما کاربران ویندوز 10 بعد از بروزرسانی ماه اکتبر 2018 توانستند برای اولین بار به آن دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر کاربران می توانند در تاریخچه کلیپ بورد خود، متن، HTML و تصاویری با حجم کمتر از 4 مگابایت که اخیرا کپی شده اند را مشاهده کنند. این تاریخچه در حال حاضر فقط از 25 محتوای کپی شده پشتیبانی می کند و اگر تعداد آن ها از 25 تا بیشتر شود، رونوشت های جدید جایگزین قدیمی ها می شوند؛ مگر اینکه مواردی را در آن پین کنید. به خاطر داشته باشید که کلیپ بورد بعد یک بار ریستارت کردن کامپیوتر، به طور کلی پاک می شود.

آموزش فعال سازی تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10

اولین کاری که باید برای فعال سازی این قابلیت انجام دهید، رفتن به منوی تنظیمات است. برای این کار هم می توانید از طریق اکشن سنتر و هم با فشردن کلید های Win + I، وارد تنظیمات شوید. بعد از ورود به تنظیمات، روی اولین گزینه یعنی System کلیک کنید.

حال از طریق منوی سمت چپ، روی Clipboard کلیک کرده و سپس مطابق تصویر زیر از طریق منوی باز شده، Clipboard History را فعال کنید. اکنون این قابلیت فعال است و می توانید در هر جا که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

بروزرسانی جدید ویندوز 10 به کاهش مصرف رم گوگل کروم کمک می کند

آموزش استفاده از کلیپ بورد در ویندوز 10

بعد از فعال سازی کلیپ بورد، می توانید با فشردن کلید های ترکیبی Win + V، لیستی از محتوای کپی شده اخیر را مشاهده کنید. بعد از آن یک کادر کوچک باز خواهد شد که موارد به ترتیب، از جدید به قدیم در آن مرتب می شوند. شما می توانید با کلیک روی هر نوشته آن را در فضای مورد نظر جایگذاری کنید.

با کلیک روی سه نقطه سمت راست، سه گزینه پاک کردن مورد انتخاب شده، پاک کردن همه موارد و پین کردن برایتان به نمایش در خواهد آمد که با انتخاب گزینه Delete، فقط مورد انتخاب شده پاک می شود، با انتخاب پاک کردن همه، کلیپ بورد خالی می شود و با انتخاب پین هم می توانید موردی را در کلیپ بورد پین کنید. بعد از پین کردن یک مورد هم تا زمانی که کامپیوتر را ریستارت نکنید در آن جا خواهد ماند.

آن دسته از کاربرانی که از نسخه قبل 1909 ویندوز 10 استفاده می کنند، با فشردن کلید های ترکیبی Win + V، رابط کاربری پایین را مشاهده خواهند کرد که در واقع به جای قرار گیری همه گزینه ها در یک منو، می توانید آن ها را روی همان صفحه مشاهده کنید.

برای غیر فعال کردن این قابلیت هم تنها کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش سیستم و سپس Clipboard، گزینه مربوطه را غیر فعال کنید.

وقتی این قابلیت غیر فعال شود، با فشردن کلیدهای ترکیبی Win + V، فقط یک کادر برایتان به نمایش در خواهد آمد که به شما اعلام می کند تاریخچه ای برای نمایش وجود ندارد.

چگونه ویروس یا بدافزار را از طریق ویندوز دیفندر در ویندوز 10 پاک کنیم؟

منبع: howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1045

به "آموزش فعال سازی و استفاده از تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش فعال سازی و استفاده از تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید