آمریکا: بازپرسی از همسر ابوبکر بغدادی به رهگیری او یاری کرد

به گزارش مجله تور یک روزه، دو مقام آمریکایی فاش کردند که بازداشت و بازپرسی از همسر ابوبکر بغدادی و پیغام رسان همراه وی به رهگیری سرکرده داعش یاری کرد.

آمریکا: بازپرسی از همسر ابوبکر بغدادی به رهگیری او یاری کرد

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت: اطلاعات مربوط به محل اختفای ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در نتیجه بازداشت و بازپرسی از یکی از همسرانش و پیغام رسان همراه وی در تابستان گذشته به دست آمده است.

طبق این گزارش، پس از دستیابی به این داده های اطلاعاتی اولیه، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از نزدیک با مقامات اطلاعاتی عراق و کرد های سوریه و عراق برای معین کردن مکان دقیق اختفای بغدادی و فرستادن جاسوسان خود برای زیر نظر دریافت فعالیت های وی همکاری کرد و همین مسأله امکان انجام عملیات علیه سرکرده داعش را فراهم کرد.

به همین دلیل، چند مقام نظامی و اطلاعاتی آمریکایی گفتند که تصمیم غافلگیرکننده ناگهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برای خارج کردن نیرو های واشنگتن از شمال سوریه، مانع از برنامه ریزی دقیق در این باره شد و مقامات پنتاگون را ناگزیر کرد تا پیش از خارج شدن کنترل نیروها، جاسوسان و هواپیما های شناسایی، به یک حمله شبانه خطرناک دست بزنند.

طبق گفته این منابع، برنامه ریزی اولیه برای انجام این عملیات تابستان گذشته و با شروع برنامه های آموزشی یگان کماندوی وابسته به دسته عملیاتی دلتا آمریکا برای انجام یک عملیات محرمانه و کشتن یا بازداشت بغدادی شروع شد.

این منابع در ادامه گفتند: این عملیات با موانع بزرگی روبرو شد، طوری که محل مورد نظر در عمق اراضی خارج از کنترل قرار داشت و حریم هوایی این منطقه نیز تحت کنترل سوریه و روسیه بود و ارتش (آمریکا) دست کم دو بار این مأموریت را در آخرین لحظه لغو کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 526

به "آمریکا: بازپرسی از همسر ابوبکر بغدادی به رهگیری او یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: بازپرسی از همسر ابوبکر بغدادی به رهگیری او یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید